Care of older adults and preclinical training (5cr)
Code: HT00FB69-3008
General information
- Enrollment
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 12.01.2026 - 26.04.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Health and Emergency Care
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Health Care
- Teachers
- Anna-Kaarina Anttolainen
- Riitta Tenkanen-Salmela
- Anu Muhonen
- Haija Kankkunen
- Sari Pölönen
- Niko Leinonen
- Groups
-
THKV25SMHealth care, part-time studies
- Course
- HT00FB69
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 15 h 30 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Wed 14.01.2026 time 09:15 - 10:45 (1 h 30 min) |
Opintojakson aloitus info: Ikääntyneen hoitotyö ja kliiniset harjoitukset HT00FB69-3007 |
etäopetus, lukujärjestyksen mukaan / remote teaching (scheduled)
|
|
Mon 30.03.2026 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Harjoitukset: Ikääntyneen hoitotyö ja kliiniset harjoitukset HT00FB69-3007, Ikääntyneen hoitotyö ja kliiniset harjoitukset HT00FB69-3006, Ikääntyneen hoitotyö ja kliiniset harjoitukset HT00FB69-3008 |
K220
Hoitoluokka, kirjaston 2. krs
250 Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus K219 Hoitoluokka+teoria (54), kirjastorakennus |
|
Tue 31.03.2026 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Harjoitukset: Ikääntyneen hoitotyö ja kliiniset harjoitukset HT00FB69-3007, Ikääntyneen hoitotyö ja kliiniset harjoitukset HT00FB69-3006, Ikääntyneen hoitotyö ja kliiniset harjoitukset HT00FB69-3008 |
K220
Hoitoluokka, kirjaston 2. krs
250 Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus K219 Hoitoluokka+teoria (54), kirjastorakennus |
Changes to reservations may be possible.
Evaluation
Students can
a. use professional vocabulary and concepts systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
e. use the key methods of nursing.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.