Starting profitable business (5cr)
Code: MO00FJ19-3002
General information
- Timing
- 12.01.2026 - 31.12.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Common Studies
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 80
- Teachers
- Marjaana Roponen
- Anna-Liisa Immonen
- Groups
-
VV2025-2026Optional studies 2025-2026
-
VV2026-2027Optional studies 2026-2027
- Course
- MO00FJ19
Unfortunately, no reservations were found for the realization Starting profitable business MO00FJ19-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
You know how to use market research data and analysis methods.
You know how to plan and build brands in a customer-oriented way, taking responsibility into account.
You know how to plan companies' initial marketing communication.
You understand the basics of profitable business.
You know the most common pricing methods.
Content
How do you collect, analyse and use information about companies' market environment?
What are the basic principles of brand building?
How to prepare companies' initial marketing plan?
How is profitability created in business?
What is the effect of pricing on companies' profitability?
Evaluation
Students can
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
e. use the key methods of professional field.
Course material
Ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.
Study forms and methods
Tämä opintojakso on itsenäisesti suoritettava nonstop verkko-opintojakso, johon kuuluu erilaisia oppimistehtäviä.
Nonstop opintojaksoilla on paikkoja rajoitetusti.
Opiskelijalla on rajattu, 3 kk aika suorittaa opintojakso. Aika käynnistyy, kun opintojakson vastaava opettaja hyväksyy opiskelijan opintojaksoilmoittautumisen.
Ajalla 1.6.-31.7.2026 uusia ilmoittautumisia ei hyväksytä eikä tehtäviä arvioida. Tarkemmat ohjeistukset opintojakson arviointiaikatauluihin liittyen löydät opintojakson Learn -alustalta.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla teet kaupallistamis- ja hinnoittelusuunnitelman itse valitsemallesi yritykselle.
Timing of exams and assignments
Opintojakso tulee suorittaa 3 kuukauden (90 päivää) kuluessa siitä, kun opiskelijan ilmoittautuminen opintojaksolle on hyväksytty.
Voit edetä opintojaksolla omaan tahtiin annetun 3 kk aikarajan sisällä.
Student workload
133 h itsenäistä verkkotyöskentelyä.
Course part description
Markkinatutkimus ja brändin rakentaminen 2,5 op - Marjaana Roponen
Kannattavuus ja hinnoittelu 2,5 op - Anna-Liisa Immonen
Further information
Xamk tarjoaa kattavan valikoiman innovaatio- ja yrittäjyysopintoja myös nonstop verkko-opintoina. Nonstop verkko-opintoihin opiskelija voi ilmoittautua koska tahansa ja suorittaa opiskelun omassa tahdissa, huomioiden kurssialustalta löytyvät ohjeistukset. Nonstop verkko-opintojaksoilla on paikkoja rajoitetusti ja saatavuutta ympäri kalenterivuoden ei voida taata. Nonstop verkko-opinnot suoritetaan itsenäisesti kurssialustalla olevien ohjeiden mukaisesti ja opettajat tarkistavat tehdyt palautukset kurssin aikataulun mukaisesti.
Nonstop verkko-opintojaksojen ilmoittautumiset käsitellään mahdollisimman pian, viimeistään kahden viikon kuluessa ilmoittautumisesta. Kun ilmoittautuminen on käsitelty, opintojakson tarkemmat suoritusohjeet löytyvät verkko-oppimisympäristöstä (Learn-alustalta). Kurssien suorittamiseen on aikaraja, joka käynnistyy kun opiskelijan ilmoittautuminen opintojaksolle on hyväksytty.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.
Arviointi perustuu Learn-alustalla ilmoitettaviin palautettaviin raportteihin ja Learn-tentiin.