Dialogic encounters in education and guidance work (5cr)
Code: YP00FF85-3005
General information
- Enrollment
- 13.12.2025 - 11.01.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 12.01.2026 - 29.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
- Teachers
- Sari Miettinen
- Teacher in charge
- Sari Miettinen
- Groups
-
YPMI26KVCivic Activities and Youth Work, online studies
- Course
- YP00FF85
Unfortunately, no reservations were found for the realization Dialogic encounters in education and guidance work YP00FF85-3005. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
You know the values that appreciative encounters base on.
You understand the basic principles of professional interaction.
You identify the characteristics of genuine dialogue and the special features of meeting different groups of people.
Content
What factors make up professional interaction?
What is meant by appreciative encounters?
How does dialogue differ from ordinary conversation?
How can dialogue be achieved in online encounters?
What kind of methods can be used to facilitate dialogic encounters?
Evaluation
Students can
a. consistently use the professional concepts related to dialogue and interaction.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
g. justify their actions according to the ethical principles of their professional field.
Course material
Opintojaksolla käytetään seuraavaa kirjallisuutta:
Häkli, J., Kallio, K.P.& Korkiamäki, R. (toim.) Myönteinen tunnistaminen. Helsinki: Nuorisotutkimusseura/Nuorisotutkimusverkosto.
Seikkula, J. 2023. Dialogi parantaa -mutta miksi? Porvoo: Kuva ja mieli.
Muu opiskelumateriaali ilmoitetaan toteutuksen alkaessa alkaessa.
Study forms and methods
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opetuksena. Se sisältää 3kpl aikaan sidottuja etäopetuskertoja. Etäopetuskerroilla työskennellään ryhmissä ja edellytetään aktiivista osallistumista. Osallistuminen etäopetuskerroille on välttämätöntä. Opettajan ohjausta on saatavilla etäopetuskertojen yhteydessä, oppimispajoissa sekä näiden välillä sähköpostitse.
• Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä.
Etäopetuskerrat toteutetaan päiväsaikaan arkena. Osallistuminen edellyttää nettiyhteyden lisäksi kuva- ja ääniyhteyttä.
• Opiskelu rytmittävät itsenäisesti/ryhmässä tehtävät oppimistehtävät sekä learn-tentti.
• Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti.
Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla vierailee mahdollisesti työelämän edustajia.
Timing of exams and assignments
Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä kaikki oppimistehtävät, tentti sekä muut opintojakson suorittamiseen liittyvät tehtävät on oltava tehtyinä.
Student workload
• 1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
• 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta n. 12 t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n.123 t itsenäisesti työstettäviä oppimistehtäviä, tenttiin valmistautumista sekä ryhmätyöskentelyä.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää ilmoitettujen tehtävien tekemistä hyväksytysti sekä tentin suorittamista hyväksytyllä arvosanalla.