Skip to main content

Customer-oriented productization in hospitality business (5cr)

Code: MR00DU59-3012

General information


Enrollment
10.11.2025 - 21.11.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
12.01.2026 - 08.03.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
Tiina Tuovinen
Sini Laukkanen
Teacher in charge
Sini Laukkanen
Groups
MRKT24SV
Tourism and service business, online studies
Course
MR00DU59

Unfortunately, no reservations were found for the realization Customer-oriented productization in hospitality business MR00DU59-3012. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

You can:
- find out the needs of different customer groups in hospitality business.
- identify different steps of productization in hospitality management and pay attention to the requirements of legislation.
- produce services according to the concepts of productization in a sustainable way.
- use the methods of service design as part of productization.
- network with professionals and companies of different fields.

Content

Which are the key concepts of productization?
What kind of process is productization?
What kind of requirements of legislation does productization include?
How to collect customer information and involve customers in development?
How to use the key concepts and methods when producing customer-oriented services?
How to work together with customers, users and target groups in the service design process?
How to plan, produce and evaluate productization?

Evaluation

Students can

use professional vocabulary systematically.
look for information in the key information sources of the field.
identify interrelated tasks.
work together with customers, users and target groups.
use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
work as team members in a goal-oriented way.
justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Course material

Opintojaksolla on Learn-ympäristöön linkitetyt materiaalit.

Learnissa olevan verkkoaineiston lisäksi:
Apunen, A. 2020. Haastajasta hittipalveluksi: Tuotteista ideastasi menestyjä. Helsinki: Alma Talent. (e-kirja, äänikirja)
Tonder, M. 2013. Ideasta kaupalliseksi palveluksi: Matkailupalvelujen tuotteistaminen. Helsinki: Restamark.
Tuulaniemi, Juha. 2011. Palvelumuotoilu. Palvelumuotoilu | Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu | Xamk Kaakkuri (finna.fi)

Study forms and methods

Opintojakso käynnistyy verkossa orientaatioluennolla. Lisäksi on kaksi verkkoluentoa opintojakson teemoista. Luennot tallennetaan ja ne on myöhemmin katsottavissa Learn-ympäristössä. Opintojaksolla on lisäksi vapaaehtoinen ohjaustunti tuotteistamistehtävää varten. Itsenäinen suoritustapa verkkototeutuksena. Yksilötehtävinä matkailutuotteen analysointi sekä perehtyminen laki-teemaan. Pari- tai ryhmätyönä tuotteismistehtävä valmiille toimeksiantajayritykselle tai opiskelijan itse löytämälleen yritykselle/omalle matkailu- ja ravitsemisalan työpaikalle.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla toteutetaan työelämäyhteistyössä tuotteistamistehtävä pari- tai ryhmätyönä (3 op).

Timing of exams and assignments

Kaikki arvioitavat tehtävät tulee olla tehtynä opintojakson aikana. Learn-ympäristössä on suosituspäivät palautuksille. Opintojaksolla ei ole tenttiä.

International cooperation

Opiskelija voi halutessaan tehdä tuotteistamistehtävänsä kansainväliseen yritykseen.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa 27 opiskelijan työtä eli 135 tuntia. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelumenetelmistä ja aiemmasta osaamisesta.

Course part description

Opintojakson teemoina ovat:
Matkailutuotteen määritelmät, tuotteistamisprosessi, lainsäädäntö sekä palvelumuotoilu.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan kokonaisuudessaan asteikolla 1-5. Toteutuksen osat arvioidaan seuraavasti: matkailutuotteen analysointi (1-5), laki-teema (hyväksytty/hylätty) ja tuotteistamistehtävä (1-5). Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.

Go back to top of page