Storytelling and branding in hospitality business (5cr)
Code: MR00DU72-3008
General information
- Enrollment
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 12.01.2026 - 30.04.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teachers
- Hanna Ukkola
- Teacher in charge
- Hanna Ukkola
- Groups
-
MRMI24KVTourism and Service Business, online studies
-
MRKT23SVTourism and service business, online studies
- Course
- MR00DU72
Unfortunately, no reservations were found for the realization Storytelling and branding in hospitality business MR00DU72-3008. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
You expand your understanding of storytelling.
You understand the meaning of storytelling as part brand creation.
You can draw up a brand vision and make use of it.
You are able to develop services through storytelling.
Content
What are the key concepts of stories and brands?
How can you improve the competitiveness of companies by storytelling?
How can you develop brands by storytelling?
The course involves a practical project with a case company or organization (3 ECTS credits).
Evaluation
Students can
use professional vocabulary and concepts in an expert way in different situations.
evaluate information sources critically.
work as team members in working life expert duties and identify and describe the problems of the professional field.
evaluate operations in customer, user and target group situations.
choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices.
apply critically the ethical principles of the professional field in different situations.
Course material
Opintojaksolla käytettävät opiskelumateriaalit löydät Learn alustalta.
Lisäksi opintojaksolla käytetään seuraavia kirjoja, jotka ovat e-kirjoina saatavilla
Ruokolainen,P. 2020. Brändikäsikirja. Kauppakamari
Viita,H.2020. Arvoa liiketoimintaan. Brändin lanseeraus vuodessa.
Kalliomäki, A. 2014. Tarinallistaminen. Palvelukokemuksen punainen lanka.
Rauhala,M.2015. Storytelling työkaluna.
Study forms and methods
Opintojakso toteutetaan verkossa.
Opintojakso pitää sisällään aloitusinfon, joka tallennetaan.
Lisäksi opintojaksolla on teemapohjaisia verkkotunteja, joille osallistuminen on vapaaehtoista. Verkkotunneilla vierailee myös yrityselämän edustaja.
Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä.
RDI and work-related cooperation
Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla on kolme arvioitavaa oppimistehtävää:
* Brändi 2 op ja
* Tarinallistaminen 2 op.
* Oppimispäiväkirja 1 op.
Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti/paritöinä.
Tehtävät tulee palauttaa 30.4.2026. mennessä.
Opiskelija rakentaa oman aikataulun opintojakson suorittamiseen.
International cooperation
Opintojaksolla ei ole kansainvälistä yhteistyötä.
Student workload
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä.
Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
Course part description
Opintojakso on jaettu neljän eri teeman alle
1. Brändi käsitteenä
2. Brändin luominen
3. Tarinallistaminen käsitteenä
4. Tarinan luominen
Teemoista löydät tallennetun teorialuennon sekä muun opettajan kokoaman materiaalin.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää oppimistehtävien tekemistä hyväksytyllä arvosanalla.
Opintojakson arviointiasteikko: 1–5.