Occupational safety, wellbeing and ergonomics (5cr)
Code: FJ00DW19-3010
General information
- Enrollment
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 16.01.2026 - 31.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Health, Social Services and Physical Education
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Podiatry
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Pia Kraft-Oksala
- Piia Soikkeli
- Groups
-
FTSA24SMPhysiotherapy, part-time studies
- Course
- FJ00DW19
Unfortunately, no reservations were found for the realization Occupational safety, wellbeing and ergonomics FJ00DW19-3010. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
You know the organizations, goals and means of occupational safety and occupational health care.
You can identify and assess stress factors at work and in working environments.
You can account for individual resources and effects of life phases on wellbeing at work.
You can choose, justify and use evidence-based physiotherapy means to support and promote occupational wellbeing.
Content
What do occupational safety and health involve and how are they promoted?
What is occupational safety and how do you assess the factors related to it?
What is the role of physiotherapy in occupational health care?
How do you measure physical, mental and social load factors of work by exploiting health care technology?
How do you assess workers’ resources and apply physiotherapy methods to empower workers?
What are the basics of ergonomic surveys?
How do you assess workload and how do you affect related factors?
Evaluation
Students can
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Course material
Opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Opiskelu vaatii myös itsenäistä tiedonhankintaa.
Study forms and methods
Toteutus, 5 op sisältää aikataulutettua lähiopetusta kampuksella ja lisäksi aikaan sitomatonta/aikaan sidottua itsenäistä työskentelyä verkkoympäristössä sekä pienryhmätyöskentelyä.
Tarkempi opintojakson aikataulutus on nähtävissä Learn-alustalla.
Opintojakso sisältää 3 yksilötehtävää/tenttiä, 3 pienryhmätehtävää sekä kokoavan loppuseminaaritehtävän, joka tehdään pienryhmässä.
Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä ovat opettajan antama suullinen ja kirjallinen palaute, vertaispalaute sekä automaattinen palaute hyväksytysti/hylätysti suoritetuista tenteistä.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksoon sisältyy loppuseminaaritehtävä, joka tehdään työelämäharjoittelun yhteydessä (TEH II).
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla on pienryhmissä tehtäviä verkkotehtäviä, itsenäisesti suoritettavia verkkotenttejä sekä opintojakson päätösseminaari.
Kaikkien tehtävien palautusten tarkemmat päivämäärät ilmoitetaan opintojakson orientaatiotunnilla.
Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat oppimistehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.
International cooperation
Opintojaksolla hyödynnetään kansainvälistä lähdemateriaalia.
Student workload
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta n. 40 t on työjärjestyksen mukaisesti lähiopetusta sekä n. 95t itsenäisesti/pienryhmissä työstettäviä oppimistehtäviä/tenttejä.
Course part description
Opintojakson toteutus on jaettu kuuteen osaan:
1. Työhyvinvointi, 0,5 op
2. Ergonomia, 1 op
3. Työhygienia ja kuormittuminen työssä, 1 op
4. Työturvallisuus ja riskien kartoitus, 1 op
5. Firstbeat hyvinvointianalyysimittaus, 0,5 op
6. Kokoava loppuseminaari, 1 op
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Pienryhmätehtäviä, yksilötehtäviä, tuntitehtäviä, kokoava seminaari. Osa arvioidaan numeerisesti 1 - 5 ja osa hyväksytty-täydennettävä.
Loppuseminaarityö arvioidaan 1 - 5.
Koko opintojakso arviointi numeerisesti 1-5.
Tehtävien arvioinnissa hyödynnetään opintojakson arviointikriteereitä sekä tehtävänantojen noudattamista.
Arviointikriteerit:
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Qualifications
Attending the course requires that the learning outcomes of the courses of Evaluating human functioning and Physiotherapy interventions I-III have been achieved.