Customer insights and customer experience (5cr)
Code: LT00FA14-3012
General information
- Enrollment
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 12.01.2026 - 26.04.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Marja-Leena Koskinen
- Teacher in charge
- Marja-Leena Koskinen
- Groups
-
LTMI25SVBBusiness Management, online studies
- Course
- LT00FA14
Unfortunately, no reservations were found for the realization Customer insights and customer experience LT00FA14-3012. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups and define the segmentation criteria for target group selection.
You recognise the importance of buyer personas as a basis for developing customer insight and customer experience.
You can search for and analyse information to have better customer insight.
You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole.
Content
How do consumers, companies and organizations differ as customers?
What are customer personas, and how are they used as a basis for developing customer insight and customer experience?
How are customer relationships built, maintained and developed?
What does customer experience consist of, and how can it be developed and managed?
Evaluation
Students can
a) know how to consistently use vocabulary related to customer insight and customer experience.
b) look for information in the key information sources of the field.
c) identify interrelated tasks related to customer insight and customer experience.
Course material
Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali.
Study forms and methods
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä verkon kautta.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla on asiantuntijavierailuja,
Opintojaksolla tehdään myös työelämäyhteistyötä.
Opintojakson oppimistehtäviä sovelletaan työelämään.
Timing of exams and assignments
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimis-/kehttämistehtäviä.
Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi (0 p.). Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä.
Palautettavien tehtävien ja tenttien määräajat ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Student workload
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelumenetelmistä ja aiemmasta osaamisesta. Työmäärä koostuu työjärjestyksen mukaisista lähitapaamisista ja itsenäisestä opiskelusta.
5 op = 135 h
Course part description
Opintojakson osio 1: Asiakaskäyttäytyminen ja asiakaspersoonat
Tämän osion tavoitteena on ymmärtää kuluttajan ja organisaatioiden asiakaskäyttäytymistä ja ostoprosesseja, kohderyhmien segmentointia sekä asiakaspersoonien merkitystä yritysten ja organisaatioiden liiketoiminnan suunnittelussa ja toteuttamisessa.
Opintojakson osio 2: Asiakaspolku ja asiakaskokemus
Tämän osion tavoitteena on ymmärtää asiakkaan ostopolku, asiakaskokemuksen muodostuminen ja perehtyä myös siihen, miten asiakaskokemusta voi kehittää.
Further information
Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät automaattisesti Learn-alustalle opintojakson alkaessa.
Opettaja: Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1–5. Opintojakson arviointi perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytys löytyvät Learn-alustalta.
Arviointi tällä opintojaksolla tehdään oppimistehtävien ja tenttien yhteispistekertymänä,