Skip to main content

Customer insights and customer experience (5cr)

Code: LT00FA14-3012

General information


Enrollment
10.11.2025 - 21.11.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
12.01.2026 - 26.04.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Marja-Leena Koskinen
Groups
LTMI25SVB
Business Management, online studies
Course
LT00FA14

Unfortunately, no reservations were found for the realization Customer insights and customer experience LT00FA14-3012. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups and define the segmentation criteria for target group selection.

You recognise the importance of buyer personas as a basis for developing customer insight and customer experience.

You can search for and analyse information to have better customer insight.

You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole.

Content

How do consumers, companies and organizations differ as customers?

What are customer personas, and how are they used as a basis for developing customer insight and customer experience?

How are customer relationships built, maintained and developed?

What does customer experience consist of, and how can it be developed and managed?

Evaluation

Students can

a) know how to consistently use vocabulary related to customer insight and customer experience.

b) look for information in the key information sources of the field.

c) identify interrelated tasks related to customer insight and customer experience.

Course material

Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali.

Study forms and methods

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä verkon kautta.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla on asiantuntijavierailuja,
Opintojaksolla tehdään myös työelämäyhteistyötä.
Opintojakson oppimistehtäviä sovelletaan työelämään.

Timing of exams and assignments

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimis-/kehttämistehtäviä.

Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi (0 p.). Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä.

Palautettavien tehtävien ja tenttien määräajat ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Student workload

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelumenetelmistä ja aiemmasta osaamisesta. Työmäärä koostuu työjärjestyksen mukaisista lähitapaamisista ja itsenäisestä opiskelusta.

5 op = 135 h

Course part description

Opintojakson osio 1: Asiakaskäyttäytyminen ja asiakaspersoonat
Tämän osion tavoitteena on ymmärtää kuluttajan ja organisaatioiden asiakaskäyttäytymistä ja ostoprosesseja, kohderyhmien segmentointia sekä asiakaspersoonien merkitystä yritysten ja organisaatioiden liiketoiminnan suunnittelussa ja toteuttamisessa.

Opintojakson osio 2: Asiakaspolku ja asiakaskokemus
Tämän osion tavoitteena on ymmärtää asiakkaan ostopolku, asiakaskokemuksen muodostuminen ja perehtyä myös siihen, miten asiakaskokemusta voi kehittää.

Further information

Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät automaattisesti Learn-alustalle opintojakson alkaessa.

Opettaja: Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla 1–5. Opintojakson arviointi perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytys löytyvät Learn-alustalta.

Arviointi tällä opintojaksolla tehdään oppimistehtävien ja tenttien yhteispistekertymänä,

Go back to top of page