Engineering mathematics 2 (5cr)
Code: TY00EL00-3088
General information
- Enrollment
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 12.01.2026 - 20.03.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Logistics and Marine Technology
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Electrical Marine Engineering
- Teachers
- Katja Helve
- Teacher in charge
- Katja Helve
- Groups
- 
                        MSVKT24SPElectrical marine engineering, full-time studies
- 
                        MIKT25KAMarine engineer, Ship Technology, full-time studies
- Course
- TY00EL00
Realization has 17 reservations. Total duration of reservations is 45 h 45 min.
| Time | Topic | Location | 
|---|---|---|
| Mon 12.01.2026  time 08:00 - 10:30 (2 h 30 min) | Insinöörin matematiikka 2 TY00EL00-3088 | A3006
                                    Yleisopetustila, karttapöydät (60) | 
| Tue 13.01.2026  time 11:15 - 13:30 (2 h 15 min) | Insinöörin matematiikka 2 TY00EL00-3088 | A3006
                                    Yleisopetustila, karttapöydät (60) | 
| Wed 14.01.2026  time 13:45 - 16:30 (2 h 45 min) | Insinöörin matematiikka 2 TY00EL00-3088 | A3006
                                    Yleisopetustila, karttapöydät (60) | 
| Tue 20.01.2026  time 08:15 - 11:00 (2 h 45 min) | Insinöörin matematiikka 2 TY00EL00-3088 | A3007
                                    Yleisopetustila (30p) | 
| Wed 21.01.2026  time 08:15 - 11:00 (2 h 45 min) | Insinöörin matematiikka 2 TY00EL00-3088 | A4006
                                    Yleisopetustila (60p) | 
| Tue 27.01.2026  time 08:15 - 11:00 (2 h 45 min) | Insinöörin matematiikka 2 TY00EL00-3088 | A3006
                                    Yleisopetustila, karttapöydät (60) | 
| Tue 03.02.2026  time 08:15 - 11:00 (2 h 45 min) | Insinöörin matematiikka 2 TY00EL00-3088 | A3006
                                    Yleisopetustila, karttapöydät (60) | 
| Wed 04.02.2026  time 08:15 - 11:00 (2 h 45 min) | Insinöörin matematiikka 2 TY00EL00-3088 | A3006
                                    Yleisopetustila, karttapöydät (60) | 
| Tue 10.02.2026  time 08:00 - 10:45 (2 h 45 min) | Insinöörin matematiikka 2 TY00EL00-3088 | A2033
                                    Debriefing-pienryhmätila (35) | 
| Wed 11.02.2026  time 14:15 - 17:15 (3 h 0 min) | Harjoitustentti. Insinöörin matematiikka 2 TY00EL00-3088 | A3006
                                    Yleisopetustila, karttapöydät (60) | 
| Tue 03.03.2026  time 08:15 - 11:00 (2 h 45 min) | Insinöörin matematiikka 2 TY00EL00-3088 | A3006
                                    Yleisopetustila, karttapöydät (60) | 
| Fri 06.03.2026  time 11:30 - 14:00 (2 h 30 min) | Insinöörin matematiikka 2 TY00EL00-3088 | A4006
                                    Yleisopetustila (60p) | 
| Tue 10.03.2026  time 08:15 - 11:00 (2 h 45 min) | Insinöörin matematiikka 2 TY00EL00-3088 | A3006
                                    Yleisopetustila, karttapöydät (60) | 
| Wed 11.03.2026  time 08:15 - 11:00 (2 h 45 min) | Insinöörin matematiikka 2 TY00EL00-3088 | A3006
                                    Yleisopetustila, karttapöydät (60) | 
| Thu 12.03.2026  time 08:15 - 11:00 (2 h 45 min) | Insinöörin matematiikka 2 TY00EL00-3088 | A3006
                                    Yleisopetustila, karttapöydät (60) | 
| Thu 19.03.2026  time 08:15 - 11:00 (2 h 45 min) | Insinöörin matematiikka 2 TY00EL00-3088 | A3006
                                    Yleisopetustila, karttapöydät (60) | 
| Fri 20.03.2026  time 12:45 - 15:15 (2 h 30 min) | Tentti: Insinöörin matematiikka 2 TY00EL00-3088 | B2010
                                    Debriefing-suurryhmä (63) | 
        Changes to reservations may be possible.
        
                            Evaluation
Students can
- use professional vocabulary systematically and communicate with others through them.
- outline mathematical problem sets.
- use the key models, methods, and tools of the professional field
                    
