Skip to main content

Inbound marketing (5cr)

Code: LT00DT82-3009

General information


Enrollment
10.11.2025 - 21.11.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
12.01.2026 - 08.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Laura Hakanen
Teacher in charge
Laura Hakanen
Groups
LTKV24KM5
Business, part-time studies
LTKV23KM5
Business, part-time studies
LTKV23SP3
Business, full-time studies
LTKV24SP3
Business, full-time studies
Course
LT00DT82

Unfortunately, no reservations were found for the realization Inbound marketing LT00DT82-3009. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

You can utilize the principles of inbound marketing and public relations in creating marketing-related content.
You can use the inbound marketing tools.
You can produce personalized content and influencer marketing.

Content

What is inbound marketing and what are its tools?
How to create visibility through search engine optimization (SEO) as part of inbound marketing?
How to design personalized content marketing/PR messages (e.g. blogs in Wordpress, newsletters) to attract customers?
How to use opinion leaders and influencers as part of an inbound marketing campaign?
What is storytelling and how to utilize it in marketing?

Evaluation

Students can
-use professional inbound marketing related vocabulary systematically.
-identify interrelated tasks within inbound marketing and public relations.
-work as a member of an international team in order to produce personalized content- and influencer marketing
-choose and utilize appropriate inbound marketing tools to create online content

Course material

Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.

Study forms and methods

Toteutus sisältää lähiopetuskertoja Kouvolan kampuksella sekä aikaan sitomatonta itsenäistä työskentelyä verkkoympäristössä. Opintojakso etenee ryhmän yhteisen aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää yksilötehtäviä ja ryhmätehtävän. Opettajan ohjausta saatavilla lähiopetuksen yhteydessä ja Learn-alustalla. Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla tehdään työelämäprojekti ryhmätyönä.

Timing of exams and assignments

Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi.

Student workload

Opintojakson laskennallinen opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Tämä koostuu luennoista, itseopiskelusta sekä oppimistehtävien teosta yksin ja ryhmissä.

Further information

Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.

Go back to top of page