Inbound marketing (5cr)
Code: LT00DT82-3009
General information
- Enrollment
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 12.01.2026 - 08.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Laura Hakanen
- Teacher in charge
- Laura Hakanen
- Groups
-
LTKV24KM5Business, part-time studies
-
LTKV23KM5Business, part-time studies
-
LTKV23SP3Business, full-time studies
-
LTKV24SP3Business, full-time studies
- Course
- LT00DT82
Unfortunately, no reservations were found for the realization Inbound marketing LT00DT82-3009. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
You can utilize the principles of inbound marketing and public relations in creating marketing-related content.
You can use the inbound marketing tools.
You can produce personalized content and influencer marketing.
Content
What is inbound marketing and what are its tools?
How to create visibility through search engine optimization (SEO) as part of inbound marketing?
How to design personalized content marketing/PR messages (e.g. blogs in Wordpress, newsletters) to attract customers?
How to use opinion leaders and influencers as part of an inbound marketing campaign?
What is storytelling and how to utilize it in marketing?
Evaluation
Students can
-use professional inbound marketing related vocabulary systematically.
-identify interrelated tasks within inbound marketing and public relations.
-work as a member of an international team in order to produce personalized content- and influencer marketing
-choose and utilize appropriate inbound marketing tools to create online content
Course material
Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.
Study forms and methods
Toteutus sisältää lähiopetuskertoja Kouvolan kampuksella sekä aikaan sitomatonta itsenäistä työskentelyä verkkoympäristössä. Opintojakso etenee ryhmän yhteisen aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää yksilötehtäviä ja ryhmätehtävän. Opettajan ohjausta saatavilla lähiopetuksen yhteydessä ja Learn-alustalla. Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla tehdään työelämäprojekti ryhmätyönä.
Timing of exams and assignments
Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi.
Student workload
Opintojakson laskennallinen opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Tämä koostuu luennoista, itseopiskelusta sekä oppimistehtävien teosta yksin ja ryhmissä.
Further information
Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.