Skip to main content

User and customer experience (5cr)

Code: MU00EZ92-3005

General information


Enrollment
10.11.2025 - 21.11.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
12.01.2026 - 29.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Culture
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Service Design
Teachers
KY Opettaja
Teacher in charge
Sanna Haapanen
Groups
PAKV26KM
Service design, part-time studies
Course
MU00EZ92

Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 21 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 23.03.2026 time 13:30 - 17:00
(3 h 30 min)
Käyttäjä- ja asiakasymmärrys MU00EZ92-3005
309A Byod-/teorialuokka (36+1), päärakennus
Tue 24.03.2026 time 13:30 - 17:00
(3 h 30 min)
Käyttäjä- ja asiakasymmärrys MU00EZ92-3005
147 Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
Mon 13.04.2026 time 09:00 - 12:30
(3 h 30 min)
Käyttäjä- ja asiakasymmärrys MU00EZ92-3005
309A Byod-/teorialuokka (36+1), päärakennus
Tue 14.04.2026 time 09:00 - 12:30
(3 h 30 min)
Käyttäjä- ja asiakasymmärrys MU00EZ92-3005
309A Byod-/teorialuokka (36+1), päärakennus
Mon 27.04.2026 time 09:00 - 12:30
(3 h 30 min)
Käyttäjä- ja asiakasymmärrys MU00EZ92-3005
309A Byod-/teorialuokka (36+1), päärakennus
Mon 27.04.2026 time 13:30 - 17:00
(3 h 30 min)
Käyttäjä- ja asiakasymmärrys MU00EZ92-3005
309A Byod-/teorialuokka (36+1), päärakennus
Changes to reservations may be possible.

Objective

You can take a holistic view of users and customers as part of the design process.

You can utilize existing knowledge and design models in your field.

You can identify users and customers' needs and take them into account in your design work.

You can make observations and collect user and customer data using a variety of methods.

Content

How do you consider and engage users and customers holistically in your design?

How do you use previous knowledge and design models in your design?

How do you identify and consider the needs and wishes of users and customers in your design?

How do you observe and collect user and customer information using different methods?

Evaluation

Students can

a. use professional vocabulary systematically.

b. look for information in the key information sources of the field.

d. work together with customers/clients, users and target groups.

e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.

g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Course material

Opiskelumateriaali julkaistaan toteutuksen Learn-alustalla opintojakson alettua.

Study forms and methods

• Opetus toteutetaan Kouvolan kampuksella lukujärjestyksen mukaan. Etäosallistuminen ei ole mahdollista. Lähiopetusta ei lähtökohtaisesti tallenneta, eikä sitä korvata etäluennoilla silloin, kun lähiopetusta annetaan lukujärjestyksen mukaan.
• Opiskelu rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien/ryhmässä tehtävien oppimistehtävien mukaan. Opintojakso koostuu luento-opetuskerroista ja yksilö ja pienryhmätehtävistä.
• Opettajan ohjausta saatavilla lähituntien yhteydessä.
• Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti/ryhmänä/paritöinä.
• Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.
• Aikaisemman osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen mahdollisuus.

RDI and work-related cooperation

Ei TKI- tai tyelämäyhteistyötä.

Student workload

1 op vastaa 27h opiskeijan työtä, ja koko opintojakso 135h työmäärää.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu annettujen tehtävien toteuttamiseen sekä aktiiviseen osallistumiseen. Arvioinnissa voidaan hyödyntää niin itsearviointia, vertaisarviointia kuin opettajan arviointia

Go back to top of page