Skip to main content

Child and youth wellbeing (5cr)

Code: MLN0FS65-3001

General information


Enrollment
07.04.2026 - 19.04.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.08.2026 - 31.12.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree in Multidisciplinary Strengthening of Childhood and Youth
Teachers
Päivi Petrelius
Johanna Jussila
Mirja Määttä
Groups
MLNKV26SY
Multidisciplinary Strengthening of Childhood and Youth, Master Studies
Course
MLN0FS65

Unfortunately, no reservations were found for the realization Child and youth wellbeing MLN0FS65-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

Muuttuva lapsuus ja lapsikäsitys tutkimuksen valossa

Lapsuuden ja nuoruuden hyvinvointiteoreettiset jäsennykset

Teoriasta käytäntöön – miten muuttuvat käsitykset lapsuudesta ja nuoruudesta sekä teoreettinen ymmärrys lapsuuden ja nuoruuden hyvinvoinnista heijastuu ammattikäytäntöihin. Millaisiin ammattikäytäntöjen uudistamistarpeisiin teoriatieto antaa aihetta?

Content

Opintojaksolla tarkastellaan muuttuvaa lapsuutta ja nuoruutta sekä lapsikäsitystä eri tieteenalojen tuottaman tutkimuksen valossa ja tutustutaan suomalaiseen ja kansainväliseen lapsuus- ja nuoruustutkimukseen.

Lisäksi perehdytään lapsuuden ja nuoruuden hyvinvointia käsittelevään tutkimustietoon ja teoreettisiin jäsennyksiin. Opintojaksolla vallitsevia lapsiin ja nuoriin liittyviä käsityksiä, puhetapoja ja käytäntöjä tarkastellaan kriitttisesti. Keskeistä opintojaksolla on tutkia, miten lapsuuteen ja nuoruuteen liittyvät käsitykset heijastuvat lasten ja nuorten asemaan, kohteluun ja toimijuuteen ja miten lapsuuteen, nuoruuteen ja hyvinvointiin liittyvää ajattelua on tarpeen kirkastaa ja uudistaa.

Evaluation scale

1-5

Go back to top of page