Skip to main content

Leadership and customer relations (5cr)

Code: LT00EL65-3005

General information


Enrollment
10.11.2025 - 21.11.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
12.01.2026 - 30.04.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Sari Toijonen-Kunnari
Teacher in charge
Sari Toijonen-Kunnari
Groups
LTMI23SVB
Business Management, online studies
LTMI23SVA
Business Management, online studies
LTMI23SM
Business Management, part-time studies
Course
LT00EL65

Unfortunately, no reservations were found for the realization Leadership and customer relations LT00EL65-3005. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

You are able to monitor and evaluate the development of customer relations from leadership point of view.
You can acquire and maintain customerships.
You are able to evaluate and utilize multichannel strategies in the development of customerships.
You are able to evaluate and develop your leadership skills in a state of change, taking customerships into consideration.

Content

How to monitor and evaluate the development of customer relations from leadership point of view?
How to acquire, develop and maintain customerships?
How to utilize multichannel strategies in the development of customerships?
How to evaluate and develop your leadership skills in a state of change, taking customerships into consideration?

Evaluation

Students can
a. evaluate operations in customer, user and other target group situations.
c. choose the most appropriate models and methods and justify their choices.
f. promote the goal-oriented operations of a team.

Course material

Opintojaksolla hyödynnetään Learnissa olevaa aineistoa sekä osia seuraavista kirjoista:

Hänti, S. 2021. Asiakkaista ansaintaan: Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. Helsinki: Alma Talent. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.226735

Kallonen, T. 2021. Jatkuva oppiminen: työelämän tärkein taito. Helsinki: Kauppakamari.Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.227842 

Korkiakoski, K., Karhinen, R. & Karhinen, R. 2019. Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus: Uusi aika, uudenlainen johtaminen. Helsinki: Alma Talent. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.224964

Lahtinen, N., Pulkka, K., Viinamäki, P., Mero, J., Karjaluoto, H. & Alma Insights. 2024. Digimarkkinointi + AI: Tee tekoälystä yrityksesi kilpailuetu ja kasvata myyntiä. 4., täysin uudistettu painos. Helsinki: Alma Insights. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.231517

Mäntyneva, M. 2019. Key account management: Kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia. Helsinki: Kauppakamari. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.225305

Suominen, K. et al. 2024. Aikaansaava organisaatio. Helsinki: Kauppakamari. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.231397
 

Study forms and methods

• Opintojakso toteutetaan kokonaan aikaan ja paikkaan sitomattomana verkko-opetuksena. Opintojen tukena on kaikille vapaaehtoinen, tallennettava, aloitustapaaminen ja kaksi Q&A-ohjausta. Opettajan ohjausta on saatavilla monipuolisesti opintojakson aikana.
• Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä, jolloin kaikki aineistot ja oppimistehtävät ovat saatavilla.
• Opiskelua rytmittävät itsenäisesti tehtävät oppimistehtävät.
• Arvioitavat tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.
• Opintojaksolla saat eritavoin palautetta edistymisestäsi ja oppimisestasi.

RDI and work-related cooperation

Opintojakson aineistot ja oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Opintojaksolla tehdään itse valitun organisaation asiakkuuksia kehittävä oppimistehtävä.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla suoritetaan kunkin osion päätteeksi oppimistehtävä. Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.

International cooperation

Lisämateriaalista osa on englannin kielellä

Student workload

• 1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
• 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää 40 /100 pistettä.

Arviointi on osaamisperusteista. Arviointikehikkona käytetään AMK-opiskelijan valmistumisvaiheen osaamista:
d. osaat arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa (taidollinen)
e. osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit ja menetelmät sekä perustella valinnan (taidollinen)
f. osaat edistää tiimin tavoitteellista toimintaa (tiimi- / johtamisosaaminen / vastuunottaminen)

Go back to top of page