Human resources management and first-line management (5cr)
Code: AV00CZ08-3004
General information
- Timing
- 02.09.2019 - 10.12.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
Unfortunately, no reservations were found for the realization Human resources management and first-line management AV00CZ08-3004. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
You can develop human resources strategically
You can analyse the competence of personnel and development areas on it
You can enhance motivation, commitment and wellbeing of personnel
You can act as a leader to develop and strengthen learning and innovative culture at wor
Content
How to realize strategic Personnel management?
How to develop and lead competence in organizations and working communities?
How to act as a leader to develop and strengthen learning and innovative culture at work?
Evaluation
Master´s Degree evaluation criteria level 3, discussions and peer-evaluation: pass - fail
Course material
Kauhanen Juhani (2010 tai 2012). Henkilöstövoimavarojen johtaminen. WsoyPro. Helsinki.
Viitala Riitta (2013, 2015 tai huom! verkkokirja 2014). Henkilöstöjohtaminen. Strateginen kilpailutekijä. Helsinki. Edita. Helsinki. (Myös vanhemmat painokset käyvät).
Viitala Riitta (toim. 2008, 3 p.). Johda osaamista! Osaamisen johtaminen teoriasta käytäntöön. Otava. Keuruu. (erityisesti esimiestyön näkökulma). Myös 2005 painos käy.
Keskinen Soili (2005). Alaistaito, luottamus, sitoutuminen ja sopimus. Kunnallisalan kehittämissäätiö. Verkkolähde: http://www.kaks.fi/sites/default/files/Polemia%2059.pdf
Lämsä Anna-Maija ja Hautala Taru (2013). Organisaatiokäyttäytymisen perusteet. Edita. Helsinki
Lisäksi muu osoitettu materiaali Moodle alustalla.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan verkkokurssina. Opiskelua varten muodostetaan 5 - 6 hengen ryhmät, joissa opiskelu tapahtuu. Opintojakso koostuu kolmesta opiskeltavasta kokonaisuudesta, jotka sisältävät lukutehtäviä, lyhyitä essee tehtäviä, verkkotyöpajoja, vertaisarviointia, verkkokeskusteluja ja oppimispohdiskelman. Kunkin kokonaisuuden suorittamiseen on varattu aikaa noin kuukausi.Opiskeltava materiaali Moodle-verkkoalustalla avautuu vaiheittain.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan verkkokurssina. Opiskelua varten muodostetaan 5 - 6 hengen ryhmät, joissa opiskelu tapahtuu. Opintojakso koostuu kolmesta opiskeltavasta kokonaisuudesta, jotka sisältävät lukutehtäviä, lyhyitä essee tehtäviä, verkkotyöpajoja, vertaisarviointia, verkkokeskusteluja ja oppimispohdiskelman. Kunkin kokonaisuuden suorittamiseen on varattu aikaa noin kuukausi.Opiskeltava materiaali Moodle-verkkoalustalla avautuu vaiheittain.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan verkkokurssina. Opiskelua varten muodostetaan 5 - 6 hengen ryhmät, joissa opiskelu tapahtuu. Opintojakso koostuu kolmesta opiskeltavasta kokonaisuudesta, jotka sisältävät lukutehtäviä, lyhyitä essee tehtäviä, verkkotyöpajoja, vertaisarviointia, verkkokeskusteluja ja oppimispohdiskelman. Kunkin kokonaisuuden suorittamiseen on varattu aikaa noin kuukausi.Opiskeltava materiaali Moodle-verkkoalustalla avautuu vaiheittain.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä = 133 tuntia. Opiskelu jakaantuu kolmen kuukauden ajalle, jossa on huomioitu Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun loma-ajat. Keskimääräinen työskentelyaika on n. 45 tuntia kuukaudessa. Työaika jakaantuu itsenäisen työn, tehtävien, verkkotyöpajan, vertaisarvioinnin ja verkkokeskustelun osa-alueille.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Lukutehtävät., esittely, verkkotyöpajat, vertaisarviointi, verkkokeskustelu, oppimispohdiskelma, opintojaksopalaute.
Arviointi perustuu YAMK - arviointikriteerien tasoon 3 ja arvioinnissa painotetaan opintojakson sisällön hallintaa ja sen osoittamista tehtävissä ja verkkotyöskentelyssä..
Arvosanan muodostumista ja kertymisen edellytysten täyttymistä voit seurata Moodlen arviointikirjasta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g. osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on selviä puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa
Assessment criteria, good (3-4)
a. osaamisessa, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on joitain puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa
Assessment criteria, excellent (5)
a. osaat hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi
c. osaat arvioida tehtävissä yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta
e. osaat arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
g . osaat viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä osoitat valmiutta jatkuvaan oppimiseen ja kehittämiseen henkilöstöjohtamisen alueella
Further information
Opintojakson taso: ylempi AMK.