Customer insight and customer experience (5 cr)
Code: AV00DF35-3004
General information
- Enrollment
-
15.08.2020 - 15.09.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
31.08.2020 - 25.10.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Marika Vartiainen
- Teacher in charge
- Marika Vartiainen
- Groups
-
AVMILT20KMINIPOAvoin AMK, Mikkeli, Tradenomi (AMK) polku, verkko
- Course
- AV00DF35
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight in to it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Evaluation
You know how to
a.use professional vocabulary systematically
b.look for information in the key information sources of the field
d. work together with customers, users and target groups
Course material
Ilmoitetaan myöhemmin.
Student workload
5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.
Course part description
Mitkä ovat mahdollisten ja olemassa olevien asiakkaiden ostamiseen ja ostopäätöksiin vaikuttavat tekijät?
Tunnista kuluttajan ostoprosessin eri vaiheet ja organisaatioiden asiakaskäyttäytymisen erityispiirteet.
Miten asiakasymmärrystä rakennetaan, ylläpidetään ja kehitetään?
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaat kuvata kuluttajan ja organisaation ostoprosessin vaiheita. Osaat analysoida yrityksen asiakastyön osatekijöitä ja määritellä mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy. Osaat määritellä asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä.
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti asiakastyöskentelyyn liittyviä ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa keskeisistä tiedonlähteistä.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Qualifications
Customer-oriented marketing
Further information
Opintojakso sisältyy avoimen AMK:n polkuopiskelijoiden opetussuunnitelmaan. Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle.