ADHD and Tourette's syndrome (5 cr)
Code: AV00DN26-3002
General information
- Enrollment
- 15.08.2020 - 04.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 14.09.2020 - 11.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objective
Tunnet ADHD:n ja Touretten oireyhtymän tyypillisiä piirteitä yksilön elämänkaaren eri vaiheissa.
Perehdyt ADHD:n ja Touretten oireyhtymän piirteet huomioiviin, oppimista tukeviin ja vahvuudet huomioiviin ohjauskäytänteisiin eri toimintaympäristöissä.
Content
Millaisia ovat ADHD:n ja Touretten oireyhtymän tyypilliset piirteet eri ikäisillä henkilöillä?
Miten tuet oppimista ja ohjaat voimavaralähtöisesti eri ikäisiä henkilöitä, joilla on tunnistettu ADHD ja/ tai Touretten oireyhtymä?
Evaluation
b. osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
d. osaat toimia asiakkaiden kanssa
e. osaat käyttää keskeisiä oman alan menetelmiä
g. osaat perustella toimintaasi sosiaalialan eettisten periaatteiden mukaisesti
Course material
Opettajan osoittama materiaali Learn-oppimisympäristössä sekä teokset Leppämäki, S. & Savikuja, T. (toim.) 2017. Touretten oireyhtymä sekä Sundberg, E. 2018. ADHD ja oppimisen tuki. Molemmat teokset saatavina myös e-kirjoina.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan verkkokurssina, jossa hyödynnetään Learniin tallennettuja materiaaleja (videoluentoja, linkkejä lähteisiin ym.) ja kahta alla mainittua oppikirjaa. Tehtävät monipuolisia sisältäen tiivistävän mind-map-tehtävän, esseen sekä oppimispäiväkirjan. Opintojaksoa ei ole vaiheistettu eli eteneminen omassa aikataulussa verkkokurssin sisällä.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Ei ole.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Ei ole.
RDI and work-related cooperation
Ei ole.
Timing of exams and assignments
Ei tenttejä.
International cooperation
Ei ole.
Student workload
Opiskelijan työmäärä 135 h yhteensä.
Further information
---
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Tehtävät arvioidaan asteikolla 0-5, oppimispäiväkirja arvioidaan hyväksytty/ täydennettävä (hyväksytty H3-tasolla). Koko opintojakson arvosana muodostuu tehtävien arvosanoista.
Assessment criteria, good (3-4)
b. osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
d. osaat toimia asiakkaiden kanssa
e. osaat käyttää keskeisiä oman alan menetelmiä
g. osaat perustella toimintaasi sosiaalialan eettisten periaatteiden mukaisesti