Disruptive behavior disorders in children and adolescents (5 cr)
Code: AV00DZ68-3001
General information
- Enrollment
- 16.03.2020 - 27.03.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.05.2020 - 31.08.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 150
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Open University of Applied Sciences
Objective
1. Tunnet lasten ja nuorten käytöshäiriön taustasyitä yksilössä ja kasvuympäristössä.
2. Tiedät lasten ja nuorten käytöshäiriön piirteitä ja ilmenemismuotoja.
3. Tunnet lasten ja nuorten käytöshäiriön psykososiaalisen tuen ja kuntoutuksen toteutustapoja.
Content
1. Millaisia yksilö- ja ympäristötekijöitä on voitu tunnistaa lasten ja nuorten käytöshäiriön taustalta?
2. Miten lapsen ja nuoren käytöshäiriö ilmenee?
3. Miten käytöshäiriöistä lasta ja nuorta voidaan tukea ja kuntouttaa psykososiaalisin keinoin?
Course material
Moodlessa oleva aineisto ja muu opettajan osoittama materiaali.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakson toteutetaan kokonaan verkko-oppimisympäristössä Moodlessa sisältäen kirjallista aineistoa, verkkoluentoja, oppimistehtäviä ja oppimispäiväkirjatyöskentelyä. Opintojaksolle tulee palauttaa orientaatiotehtävä kahden viikon kuluessa aloituksesta, mutta sen jälkeen opiskeluaikataulu on yksilöllinen.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Ei ole.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Ei ole.
RDI and work-related cooperation
Ei ole.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
International cooperation
Ei ole.
Student workload
Sisältää itsenäistä työskentelyä 135 h.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Osaat
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
d. toimia asiakkaiden kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan menetelmiä
g. perustella toimintaa alasi eettisten periaatteiden mukaisesti
Assessment methods and criteria
Hyväksytyt tehtävät arvioidaan numeraalisesti asteikolla 1-5. Oppimispäiväkirjat tulee olla laadittu hyväksytysti H3-tasolle. Koko opintojakson arvosana 1-5 muodostuu oppimistehtävien arvosanoista.
Assessment criteria, good (3-4)
Osaat
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
d. toimia asiakkaiden kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan menetelmiä
g. perustella toimintaa alasi eettisten periaatteiden mukaisesti