Seniori- ja vanhustyö (5 cr)
Code: AV00DZ79-3002
General information
- Enrollment
-
15.03.2021 - 31.03.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.05.2021 - 31.07.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 25 - 50
- Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
Objective
After the course you have skills
to apply the multidisciplinary knowledge base to senior and elderly care.
to work in the framework of gerontological and social gerontological approach.
to use social and socio-cultural perspective in multi-professional practice within senior and elderly care.
to recognize the development of elderly policy and legislative basis related to aging and service system and you know different working methods in elderly care.
to use the empowering work approach among older people and their relatives.
Content
How to specify aging as a psychical, mental and social phenomenon?
What is social gerontological framework?
What are the legislation, welfare benefits and service system related to aging?
What are the challenges of functional capacity of older people and the opportunities of social support to meet the needs?
What are the professional practices of socio-cultural work among elderly people?
What is the expertise of Bachelor of Social Services in the multi- professional elderly care?
Evaluation
a. Use professional vocabulary systematically
b. Search knowledge from essentials sources of the professional field
d. Work together with customers, users and target groups
e. Use essentials patterns, methods, programs and techniques of the professional field
g. Justify your actions according to the ethical principles of the professional field
Course material
Ilmoitetaan opintojakson alussa Learnissa.
Study forms and methods
Täysverkkototeutus, jossa on ennakkotehtävän ja pienryhmätyöskentelyn vuoksi määräaikoja. Opiskelusi rytmittyvät opintojakson alkamis- ja päättymispäivän sisällä ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Student workload
Yksi opintopiste on 27 tuntia opiskelijan työtä.
Course part description
*Ennakkotehtävä: mielipide Suomen väestörakenteen ja palveluiden järjestämisen tilanteeseen. Ohje ja materiaali annetaan ilmoittautuneille tiedoksi ennen opintojakson alkua.
*Haastattelutehtävä: asiakasymmärryksen syventäminen ja ikääntymisen teorioiden käyttö.
*Kotitentti: vanhuspalvelulaki, laatusuositus ja edunvalvonta (part of the material is in English)
*Kaltoinkohtelun ehkäisy: keinot kaltoinkohtelun vähentämiseksi 8x8-menetelmää käyttäen
*Päihdehoitomittari ja voimavarakysely: mittarin käyttökokeilu ja raportti
*Oppimispäiväkirja: analysoiva kirjoitelma kuudesta annetusta teemasta
Further information
TOTEUTUKSEEN VOIVAT ILMOITTAUTUA VAIN AVOIMEN OPISKELIJAT
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
*Ennakkotehtävä: hyväksytty-täydennettävä
Täydennettävässä tehtävässä perustelut puuttuvat.
*Haastattelutehtävä: 5-0
asiaan paneutuminen ja tiedon syvällisyys ohjeita noudattaen sekä ohjeen mukaisen vertaispalautteen antaminen
*Kotitentti: 5-0
tenttikysymysten pisteytys
*Kaltoinkohtelun ehkäisy: hyväksytty-täydennettävä
täydennettävässä tehtävässä 8x8-taulukko on puutteellinen, tai taulukko ja sanallinen kuvaus eivät kytkeydy lainkaan toisiinsa
*Päihdehoitomittari ja voimavarakysely: hyväksytty-täydennettävä
arvioinnin perusteena tehtävänannon noudattaminen
*Oppimispäiväkirja: arvioinnin perusteena tehtävänannon noudattaminen
Kokonaisarvosana on keskiarvo numeroarvioista ja edellyttää kaikkien tehtävien hyväksyttyä suorittamista.
Further information
Human development and learning, Ethical social work