Skip to main content

Customer experience (5 cr)

Code: DM00EA38-3001

General information


Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.09.2022 - 27.11.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Master's Degree Programme in Management of Digital Marketing
Teachers
Heli Kesämaa
Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Heli Kesämaa
Groups
DMMI22KY
Management of Digital Marketing, master studies
Course
DM00EA38
No reservations found for realization DM00EA38-3001!

Objective

You are able to identify and evaluate the importance of customer personas as a basis for developing the customer experience.
You are able to define and evaluate the factors influencing the formation of the customer experience and identify them in practice.
You are able to measure, analyze and improve the customer experience.

Content

How do the valuations of different customer personas affect the customer experience?
How and from what different factors does the customer experience consist of?
How is the customer experience measured?
How to improve the customer experience?

Evaluation

You can:
a. acquire, process, produce and evaluate information about the customer personas and customer experience.
d. improve the company's customer experience and its measurement.

Course material

- Opintojaksolla aihetta (asiakaskokemus) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, luentoja Teamsissa, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
- Soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon (esim. asiakaspersoonat, asiakaskokemuksen tekijät, mittaaminen ja kehittäminen omassa organisaatiossa)

Study forms and methods

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).

Timing of exams and assignments

Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa. Opintojakso alkaa 19.9. ja päättyy 27.11.22.

Student workload

5 op työmäärä = noin 135 h itsenäistä työskentelyä.

Further information

Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi

Learn-alusta avautuu automaattisesti 19.9.2022 niille opiskelijoille, jotka ovat ilmoittautuneet opintojaksolle.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Go back to top of page