Customer experience (5 cr)
Code: DM00EA38-3001
General information
- Enrollment
-
06.04.2022 - 22.04.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
19.09.2022 - 27.11.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Management of Digital Marketing
- Teachers
- Heli Kesämaa
- Marja-Leena Koskinen
- Teacher in charge
- Heli Kesämaa
- Groups
-
DMMI22KYManagement of Digital Marketing, master studies
- Course
- DM00EA38
Objective
You are able to identify and evaluate the importance of customer personas as a basis for developing the customer experience.
You are able to define and evaluate the factors influencing the formation of the customer experience and identify them in practice.
You are able to measure, analyze and improve the customer experience.
Content
How do the valuations of different customer personas affect the customer experience?
How and from what different factors does the customer experience consist of?
How is the customer experience measured?
How to improve the customer experience?
Evaluation
You can:
a. acquire, process, produce and evaluate information about the customer personas and customer experience.
d. improve the company's customer experience and its measurement.
Course material
- Opintojaksolla aihetta (asiakaskokemus) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, luentoja Teamsissa, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
- Soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon (esim. asiakaspersoonat, asiakaskokemuksen tekijät, mittaaminen ja kehittäminen omassa organisaatiossa)
Study forms and methods
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).
Timing of exams and assignments
Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa. Opintojakso alkaa 19.9. ja päättyy 27.11.22.
Student workload
5 op työmäärä = noin 135 h itsenäistä työskentelyä.
Further information
Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Learn-alusta avautuu automaattisesti 19.9.2022 niille opiskelijoille, jotka ovat ilmoittautuneet opintojaksolle.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen