Skip to main content

Evaluation of functional capacity (5 cr)

Code: FT00DK81-3002

General information


Timing
02.09.2019 - 03.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Helka Sarén
Anne Henttonen
Piia Soikkeli
Teacher in charge
Anne Henttonen
Course
FT00DK81
No reservations found for realization FT00DK81-3002!

Objective

You can observe the functional capacity extensively and for each part.
You are aware of the factors influencing the functional capacity.
You understand the key factors affecting the reliability of physical therapy evaluation (validity and reliability).
You are able to justify the choice of appropriate assessment methods and their connection to the implemented physiotherapeutic procedures.

Content

What is functional capacity and which are the influencing factors?
How can you assess and evaluate human’s functional capacity, mobility and physical performance for different ages?
What are the factors affecting the reliability of the physiotherapeutic evaluation?
How does the assessment of functional capacity, mobility and physical performance guide of planning the physiotherapy process?

Evaluation

a, b, c, e, g (entry level know-how and skills).

Course material

Keskinen K. ym. 2018. Fyysisen kunnon mittaaminen- käsi- ja oppikirja kuntotestaajille. Liikuntatieteellinen seura.
Sandström M. & Ahonen J. 2011. Liikkuva ihminen- aivot, liikuntafysiologia ja sovelluttu biomekaniikka. VK- Kustannus Oy.
Suni J. & Taulaniemi A. (toim.). 2012. Terveyskunnon testaus. UKK- instituutti. SanomaPro, Helsinki.
Muu sovittava materiaali.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut suunnitelman mukaisesti opintojakson toteutukseen.

Student workload

Opiskelijan työmäärä 110 tuntia, sisältäen itsenäisiä oppimistehtäviä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Assessment criteria, fail (0)

Ei yllä tyydyttävän tavoitteisiin.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

a. käyttää ammattikäsitteitä ja näyttää tietoperustaan liittyvän osaamisensa
b. käyttää tiedonhaun perustekniikoita yksittäisissä tilanteissa
c. suoriutua yksittäisistä tehtävistä
e. käyttää ohjatusti keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
g. toimia oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Assessment criteria, good (3-4)

a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Assessment criteria, excellent (5)

a. käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa tiedonhankintaprosessin mukaisesti
c. suoriutua sujuvasti tehtäväkokonaisuuksista
e. soveltaa oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
g. soveltaa oman alan eettisiä periaatteita tilanteen mukaan

Qualifications

Attending the course requires that learning outcomes of courses “Anatomy, physiology and biomechanics” and “Physiotherapy interventions I” have been reached.

Go back to top of page