Skip to main content

Operating environments of sports professionals (5 cr)

Code: LI00EE69-3001

General information


Enrollment
12.04.2021 - 25.04.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Physical Education
Teachers
Mika Tenhu
Teacher in charge
Mika Tenhu
Groups
LISA20SP
Physical Education, full-time studies
Course
LI00EE69
No reservations found for realization LI00EE69-3001!

Objective

You know how physical activity and sports operations are arranged, funded and developed in Finland.
You are familiar with the duties and work and operating environments of the professionals of physical education and sports.

Content

How are physical activity and sports operations arranged, funded and developed in Finland?
What development projects of physical activity and sports are implemented in Finland?
Which organisations and authorities are responsible for developing physical activity and sports operations in Finland?
In what kind of professional and operating environments do physical education instructors work in the public, private and the NGO sector?

Evaluation

Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Course material

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla. Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Study forms and methods

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

RDI and work-related cooperation

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja alueellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä usein miten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin konteksteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita.

Timing of exams and assignments

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Student workload

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Go back to top of page