Skip to main content

Henkilöstöjohtaminen ja työoikeus (5 cr)

Code: LT00AB04-3002

General information


Enrollment
20.08.2018 - 07.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.08.2018 - 14.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Sari Toijonen-Kunnari
Teacher in charge
Sari Toijonen-Kunnari
Course
LT00AB04
No reservations found for realization LT00AB04-3002!

Objective

You are able to describe human resource management as a whole and how it relates to the organization's strategy. You are able to describe the HRM processes and practices You are able to assess the quality of the organization's human resource management processes. You are able to describe the legal aspects of HRM and the most important rights and obligations of the employer and the employee.

Content

What are the processes of HRM (HRM strategy, human resource planning, recruitment, induction, training, development, compensation, measurement and reporting)? How has the HRM developed and what issues are currently relevant? What are the key labor laws that the employee, employer and HRM personnel must take into account?

Evaluation

Students can
a.use professional vocabulary systematically
b.look for information in the key information sources of the field
c.identify interrelated tasks

Course material

Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena ja siinä hyödynnetään Moodlen virtuaalista oppimisympäristöä.
Oppimateriaalina ovat Moodlessa olevat aineistot ja seuraavat kirjat:
Paanetoja, Jaana 2017. Työoikeus tutuksi- käsikirja. Helsinki: Edita.
Viitala, Riitta 2013. Henkilöstöjohtaminen Strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Student workload

5 opintopisteen opintojakso edellyttää opiskelijalta noin 135 tunnin työmäärää

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Henkilöstöjohtamisen ja työoikeuden teorioiden ja käsitteiden hallinta ja soveltaminen oppimistehtävissä.
Vertaisarviointi.
Oman työskentelyn itsearviointi ja reflektointi oppimistehtävässä.
Ryhmätyöskentely ja ryhmän tuotoksen esittäminen.
Moodle-tentti.

Qualifications

Business and entrepreneurship, Financial accounting, or equivalent knowledge

Go back to top of page