Multi-channel marketing communications (5 cr)
Code: LT00EB09-3002
General information
- Enrollment
- 06.04.2022 - 22.04.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.09.2022 - 11.12.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Marja-Leena Koskinen
- Teacher in charge
- Marja-Leena Koskinen
- Groups
-
LTMI20SVABusiness Management, online studies
-
LTMI20SVBBusiness Management, online studies
- Course
- LT00EB09
Objective
You are able to plan and use the means of digital marketing communications for different target groups taking into account the goals, content and assessment of communications.
You acquire the basic technical skills in computer graphics and layout.
You are able to take into consideration the ethical principles of marketing communications.
Content
What are integrated marketing communications and digital marketing communications?
How is digital media utilised in marketing communications?
How are multiple channels utilised in marketing communications?
How are digital marketing communications monitored and measured?
What are the ethical principles of marketing communications?
Evaluation
Students can
c) identify interrelated tasks of marketing communications
e) use the main methods of digital marketing communications
g) justify their operations according to the ethical principles of marketing communications
Course material
Opintojaksoalustalle linkitetyt videluoennot ja muut sähköiset aineistot.
Study forms and methods
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat testit ja palauttaa raportin omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Tämä väylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa.
RDI and work-related cooperation
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Mahdollisesti vierailevia luennoitsijoita. Mahdollisista liveluennoista tehdään tallenne, ja ne ovat katsottavissa myöhemmin itselle sopivana aikana verkko-oppimisympäristössä.
Timing of exams and assignments
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimistehtäviä.
Student workload
5 op = 135 h
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer oriented marketing 5 ECTS credits
Customer insight and customer experiences 5 ECTS credits