Multi-objective silviculture (5 cr)
Code: ME00AE34-3005
General information
- Enrollment
- 15.08.2019 - 30.08.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2019 - 31.12.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Forestry and Environmental Technology
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 25 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Forestry
Objective
You recognize the most important biotic and abiotic forest damages. You are able toprevent and fight off forest damages by different means. You are able to plan different forest management methods for urban forest sites. You are able to account for the different needs of forest owners in your work and to make alternative plans for different forest sites considering the current forest legislation. You are able to draw up profitability calculations for different forest management methods.
Content
What are forest damages and how can they be recognized? How do you prevent forest damagesthrough silviculture and forest management? What are the differentmethods of forest management? What is the profitability of different forest management methods? How do differentorganisations manage their forests?
Course material
Luentomateriaali ja tunneilla osoitettu materiaali sekä
Uotila, A., Kasanen, R. & Heliövaara, K. 2015. Metsätuhot.
Laki metsätuhojen torjunnasta (1087/2013)
Metsätuhot lisämateriaali:
MetInfo – Metsien terveys http://www.metla.fi/metinfo/metsienterveys/index.htm
Kasanen, R. 2009. Metsäpuiden sienitaudit. .
Nuorteva, M. 1999. Metsähyönteisten maailmasta
Poteri, M. (2002). Taimituho-opas. Metsäntutkimuslaitoksen tiedonantoja 843.
Eri-ikäisrakenteisten metsien hoito koemateriaali:
Luentomateriaalit ja tunneilla osoitettu materiaali sekä
Äijälä, O. ym. (toim.) 2014. PDF: Hyvän metsänhoidon suosituksista eri-ikäisrakenteisen metsän hoitoon liittyvät kappaleet. Valkonen, S. (2017). Metsän jatkuvasta kasvatuksesta.
Eri-ikäisrakenteisten metsien hoito lisämateriaali:
Huuskonen, S., Hynynen, J.&; Valkonen, S. (toim.) 2014. Metsänkasvatus, menetelmät ja kannattavuus: 99-116.
Pukkala, T., Lähde, E. & Laiho, O. 2011. Metsän jatkuva kasvatus.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso sisältää kaksi osiota, jotka ovat
1) metsätuhot ja
2) eri-ikäisrakenteisten metsien hoito.
Metsätuhojen osuus sisältää luentoja, jotka menevät molemmille luokille yhteisesti ja maastotunteja, jotka pidetään molemmille luokille erikseen. Lisäksi opiskelija koostaa tuhokansion, tekee lajintunnistustentin, kirjallisen tentin ja osallistuu ajankohtaiseen keskusteluun tuhouutisista. Tuhokansio palautetaan ja lajintunnistustentti tehdään opintojakson päättyessä.
Eri-ikäisrakenteisten metsien hoito sisältää luentoja, jotka menevät molemmille luokille yhteisesti ja maastotunteja, jotka pidetään molemmille luokille erikseen. Lisäksi opiskelija tekee maastotentin ja kirjallisen tentin.
Timing of exams and assignments
Kirjalliset tentit voi tehdä yleisenä tenttipäivänä. Lajintunnistustentin ja maastotentin uusinnasta sovitaan erikseen.
Student workload
Kontaktitunnit (sisältävät luennot ja maastoharjoitukset) 52 tuntia
Tuhokansio 20 tuntia
Lajintunnistus 20 tuntia
Kirjalliset tentit ja maastotentti 43 tuntia
Further information
Teoriatunnit menevät yhdessä molemmille luokille. Maastoharjoitukset ovat erikseen.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Students can:a. use professional vocabulary and concepts proficiently. e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field. f. work asteam members in a goal-oriented way. g. justifytheir actions according to the ethical principles of the professional field.
Assessment methods and criteria
Metsätuhot (60 %):
Tuhokansio 20 %
Lajintunnistustentti 20 %
Kirjallinen tentti 20 %
Eri-ikäisrakenteisten metsien hoito (40 %):
Maastotentti 20 %
Kirjallinen tentti 20 %
Qualifications
Attending the course requires completing the courses ofForest management and Forest regeneration.