Welfare and rehabilitation policy and rehabilitation approaches (5 cr)
Code: MO00CV44-3002
General information
- Enrollment
- 15.08.2019 - 30.08.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 22.08.2019 - 20.12.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- (Department of Sports and Rehabilitation)
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Multidisciplinary Promotion of Functional Capacity
- Teachers
- Merja Reunanen
- Tarja Turtiainen
- Teacher in charge
- Merja Reunanen
- Groups
-
MOSA19SYMultidisciplinary Promotion of Functional Capacity, master studies
- Course
- MO00CV44
Objective
You know the key concepts and approaches related to welfare and rehabilitation.
You know the sociological, social and economic mechanisms in your working environment and their connections to the changes and strategic decisions in welfare and rehabilitation policy at national and international levels.
You are familiar with the national rehabilitation service system and the core legislation.
You know how to monitor and use national, international and multidisciplinary research and development in the field of rehabilitation.
Content
What are the main rehabilitation concepts and approaches?
What is the theoretical background of multidisciplinary rehabilitation?
What is included in the politico- administrative planning, control and decision-making and how is it applied to social and health care and rehabilitation management and development?
What is the legal and ethical basis of the rehabilitation service system and how is it used to control actions in planning and development?
Where do you find multidisciplinary rehabilitation knowledge and how can you apply it?
Evaluation
Student can:
a. find, study, produce and evaluate critically multidisciplinary data in their field of welfare and rehabilitation politics.
e. evaluate strategic approaches of welfare and rehabilitation and justify their use in terms of management and development.
f. work independently in the expert duties of welfare and rehabilitation or as entrepreneurs in their professional field.
g. communicate proficiently and systematically in their spoken and written native language and in one foreign language
Course material
Osa opiskeluaineistosta löytyy Moodlesta opintojakson alkaessa. Oppimistehtäviin sisältyy opiskelijan itsenäistä, tehtäviin soveltuvaa tiedonhakua ohjatun aineiston lisäksi.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaisesti lähiopiskeluun, jotka pääsääntöisesti ovat toiminnallisia, moniammatillisia ja opiskelijoiden aktiiviseen osallistumiseen perustuvia. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti ja/tai pienryhmissä tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Kaikki yamk-opinnot integroidaan työelämän yhteyksiin oppimistehtävillä, jolloin tietoperusta ja käytännön kokemus tukevat toisiaan.
Student workload
5 op = 135h opiskelijan työtä, josta 20 h lähiopiskelua kampuksella ja 115h itsenäistä työskentelyä verkkoympäristössä.
Further information
Lähiopiskelu toteutuu Xamkin Savonlinnan kampuksella syksyllä 2019:
22.8.2019.
23.8.2019.
12.9.2019.
13.9.2019.
11.12.2019 seminaari.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Master school evaluation criteria (level 3) a, e, f and g.
Grade 1-5.
Students can
- find, study, produce and evaluate critically multidisciplinary data in their field of welfare and rehabilitation politics.
- evaluate strategic approaches of welfare and rehabilitation and justify their use in terms of management and development.
- work independently in the expert duties of welfare and rehabilitation or as entrepreneurs in their professional field.
- communicate proficiently and systematically in their spoken and written native language and in one foreign language
Assessment methods and criteria
Xamkin arviointikehikon mukaan.
Assessment criteria, fail (0)
• ei yllä tyydyttävälle tasolle.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Osaat
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa erityisosaamisalueellasi laaja-alaisesti
b. Osaat tunnistaa erilaisia strategisia linjauksia ja kehittämiskohteita
f. Osallistut ryhmän toimintaan omalla osuudellasi.
g. viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti omalla äidinkielellä ja käyttää vieraskielistä aineistoa
Assessment criteria, good (3-4)
Osaat
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi
b. Osaat kuvata olemassa olevia strategisia linjauksia ja perustella kehittämiskohteita
f. Osaat toimia itsenäisesti ja vastuullisesti ryhmän tavoitteiden suunnassa.
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä
Assessment criteria, excellent (5)
Osaat
a. arvioida ja hyödyntää kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi uusia näkökulmia tuottaen
b. Osaat arvioida olemassa olevia strategisia linjauksia, löytää niiden kehittämiskohteita ja ideoida luovia ratkaisuja.
f. Osaat jakaa omaa asiantuntijuuttasi ja työskennellä itsenäisesti ryhmän toimintaa rikastaen
g. osallistua oman erityisosaamisalueesi vaativaan kansainväliseen viestintään ja vuorovaikutukseen erilaisissa toimijayhteisöissä