Skip to main content

Domestic and international destinations (5 cr)

Code: MR00AE99-3004

General information


Enrollment
02.01.2019 - 14.01.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2019 - 31.05.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
Marjut Kasper
Teacher in charge
Marjut Kasper
Course
MR00AE99
No reservations found for realization MR00AE99-3004!

Objective

You can -use the vocabulary and models connected to domestic and international tourism -look for information about the development, present state and future prospects of domestic and international tourism in the key information sources of the field -identify the main characteristics of the development, present state and future prospects of tourism -identify the main communication and distribution channels used by international tourists -compare the target groups, products and distribution channels of domestic destinations and destinations abroad - identify the most important actors in the hospitality field in Finland and Russia and co-operate with a Russian colleague

Content

What is the key terminology and what are the models connected to tourism? Where do you find information about the development, present state and prospects of tourism? How do you identify the main characters of the development, present state and prospects of tourism? How do you identify the main communication and distribution channels used by tourists? How do you compare the target groups, products and distribution channels of domestic destinations and destinations abroad?

Course material

Opettajan laatima materiaali moodlessa

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakson suoritusvaatimuksena on aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, vierailun matkamessuilla, 3 oppimistehtävää

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Ole yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovi työpaikkasi / projektin opinnollistamisesta opintojakson osaamistavoitteita tukevaksi. Oppiminen edellyttää, että työssäsi/projektissa perehdyt opintojaksolla osaamisesi teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson itsenäisesti tenttimällä Xamkin yleisenä tenttipäivänä moodlessa olevan teoria-aineiston sekä teoksen Vuoristo.K & Vesterinen N. 2009. Lumen ja Suven maa: Suomen matkailumaantiede
Palauta lisäksi itsenäiset kohde-esittelyt (2 kpl) ennalta sovittuun päivämäärään mennessä sekä raportti itsenäisestä kohdevierailusta.

Student workload

135 h

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

Students can a) use professional terminology and concepts related to domestic and international tourism systematically b) look for information about the present state, development and future prospects of tourism in the key information sources of the field c) identify and compare the target groups, products and distribution channels of international and domestic destinations e) use the models connected to tourism

Assessment methods and criteria

Osallistuminen lähiopetukseen ja vierailut
Oppimistehtävät 3 kpl arviointi 1-5

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija käyttää johdonmukaisesti kotimaiseen ja kansainväliseen matkailuun liittyviä ammattikäsitteitä ja matkailua selittäviä jaotteluja ja malleja
Opiskelija osaa etsiä tietoa kotimaisen ja kansainvälisen matkailun nykytilasta, kehityksestä ja tulevaisuudennäkymistä
Opiskelija hahmottaa ja tunnistaa ulkomaalaisten ja kotimaisten kohteiden eroavaisuuksia ja eri asiakasryhmiä
Opiskelija hahmottaa ja tunnistaa maantieteellisesti erilaisia matkakohdetyyppejä

Qualifications

Module ‘Hospitality industry’ or basic knowledge about the tourism business operating environment

Go back to top of page