Customer-oriented product design (5 cr)
Code: MR00AF09-3006
General information
- Enrollment
- 15.08.2019 - 30.08.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.08.2019 - 31.12.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teachers
- Marjut Kasper
- Teacher in charge
- Marjut Kasper
- Groups
-
MRKT18SMTourism and service business, part-time studies
- Course
- MR00AF09
Objective
You can brainstorm new customer-oriented products and services. You can work out customers´ needs and involve customers at different stages of a customer-oriented product design process. You can identify the process and central methods of customer-oriented product design. You can cooperate with customers, users and target groups You can work in a product design team and involve the team and the staff at different stages of a customer-oriented product design process. You can plan, put into practice and evaluate the product design process.
Content
What are the key concepts of customer-oriented product design? What are the characteristics of customer-oriented product design and what are the central methods involved? How do you collect customer information and involve customers in developing work? How do you use the basic concepts and methods of customer-oriented product design in developing customer-oriented products and services? How do you work together with customers, users and target groups? How do you work in a customer-oriented product design team? How do you plan, put into practice and evaluate the product design process?
Course material
Tonder Mika, 2013. Ideasta kaupalliseksi tuotteeksi
Tuulaniemi, Juha. 2011. Palvelumuotoilu
Opettajan muu jakama materiaali moodlessa
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät mahdollisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien (2 kpl) mukaan.
Opetuksen sisältö:
1. Lähipäivä:
14.9. Kotka 7 h
Tuotteistamisen keskeiset käsitteet ja tuotteistamisprosessi
Elämysajattelua
AC-tunnit 2 h lokakuussa
Tarinallistaminen
2. Lähipäivä:
2.11 Kotka 4 h
Palvelumuotoilun peruskäsitteet ja menetelmiä, harjoituksia
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet matkailu- ja ravitsemisalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi / projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Verkko - opintojen toteutus: Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on yhteensä 135 tuntia
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Students can a) use the concepts of customer-oriented product design professionally c) recognize the importance of customer information in developing business and identify the process and central methods of customer- oriented product design d) cooperate with customers, users and target groups e) use the methods of customer-oriented product design in developing customer-oriented products and services f) work as a goal-oriented and responsible member in a developing team
Assessment methods and criteria
Osallistuminen lähiopetukseen ja harjoitukset
Oppimistehtävät 2 kpl arviointi 1-5
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija
Osaa käyttää ammattikäsitteitä johdonmukaisesti
Osaa etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä.
Osaa hahmottaa, suunnitella ja tuottaa toteutuskelpoisia tehtäväkokonaisuuksia
Osaa toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa
Osaa toimia tiimin jäsenenä
Qualifications
Basic studies in tourism and hospitality services or corresponding knowledge