Skip to main content

Cyberhygiene (5 cr)

Code: PO00DN37-3001

General information


Enrollment
12.04.2021 - 25.04.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.08.2021 - 17.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Information Technology
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Game Programming
Teachers
Marko Oras
Teacher in charge
Marko Oras
Groups
POKT19SP
Game programming, full-time studies
Course
PO00DN37
No reservations found for realization PO00DN37-3001!

Objective

The student understands the significance of the personal cyber hygiene to the information security of the society and information security of the company.
The student knows the legislation, information security and privacy.
The student knows the differences between a cyber security and information security. The student can identify information security risks and can make improvement proposal to avoiding them.
The student can protect his own operation on the cyberspace and reduce the risk to be subjected to the attack as a worker of the company and as a private person.
The student knows the controls and theory models to build protection, the most general, information security.
The student knows social and the significance for the high-quality implementation of the information security from the point of view of the organisation.
The student knows how the industry systems should be protected and can require and it can discuss with other professionals who work in the field from these.

Content

Basic concepts of the information security
Information security risks, their effects and rejection.
Information security generally
Laws which are related to the information security
Information security standards and certificates
Encryption methods
Osint

Evaluation

Students can
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Course material

Opiskelumateriaali löytyy koostetusti opintojakson Learn alustalta.
Opiskelumateriaali on pääosin STEK:n tuottamaa, opintojaksolla ei vaadita ostettavaa tai lainattavaa kirjaa.

Study forms and methods

Viikkopohjainen oppimisväylä: Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Työelämä tai nopeutettu oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Verkkototeutus - Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.

RDI and work-related cooperation

Materiaalin osaltan tuottaa STEK, seurataan tunnettuja PodCastejä sekä otetaan ajankohtaisia aiheita työelämästä.

Timing of exams and assignments

Opintojakson harjoitustöille määritetään määräajat opintojakson ajoituksen mukaisesti.

Student workload

135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tuntia

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Harjoitustyö, oppimistehtävät ja aktiivinen osallistuminen toteutukseen.

Go back to top of page