Cyberhygiene (5 cr)
Code: PO00DN37-3001
General information
- Enrollment
- 12.04.2021 - 25.04.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 30.08.2021 - 17.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Information Technology
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Game Programming
- Teachers
- Marko Oras
- Teacher in charge
- Marko Oras
- Groups
-
POKT19SPGame programming, full-time studies
- Course
- PO00DN37
Objective
The student understands the significance of the personal cyber hygiene to the information security of the society and information security of the company.
The student knows the legislation, information security and privacy.
The student knows the differences between a cyber security and information security. The student can identify information security risks and can make improvement proposal to avoiding them.
The student can protect his own operation on the cyberspace and reduce the risk to be subjected to the attack as a worker of the company and as a private person.
The student knows the controls and theory models to build protection, the most general, information security.
The student knows social and the significance for the high-quality implementation of the information security from the point of view of the organisation.
The student knows how the industry systems should be protected and can require and it can discuss with other professionals who work in the field from these.
Content
Basic concepts of the information security
Information security risks, their effects and rejection.
Information security generally
Laws which are related to the information security
Information security standards and certificates
Encryption methods
Osint
Evaluation
Students can
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Course material
Opiskelumateriaali löytyy koostetusti opintojakson Learn alustalta.
Opiskelumateriaali on pääosin STEK:n tuottamaa, opintojaksolla ei vaadita ostettavaa tai lainattavaa kirjaa.
Study forms and methods
Viikkopohjainen oppimisväylä: Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työelämä tai nopeutettu oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Verkkototeutus - Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.
RDI and work-related cooperation
Materiaalin osaltan tuottaa STEK, seurataan tunnettuja PodCastejä sekä otetaan ajankohtaisia aiheita työelämästä.
Timing of exams and assignments
Opintojakson harjoitustöille määritetään määräajat opintojakson ajoituksen mukaisesti.
Student workload
135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tuntia
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Harjoitustyö, oppimistehtävät ja aktiivinen osallistuminen toteutukseen.