Skip to main content

Creative and functional methods (5cr)

Code: S15C409-3001

General information


Enrollment
20.08.2018 - 07.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.08.2018 - 31.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Health and Social Services
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Annamaija Korhonen
Lea Saari-Kääriäinen
Teacher in charge
Annamaija Korhonen
Course
S15C409

Unfortunately, no reservations were found for the realization Creative and functional methods S15C409-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

You know the possibilities of creativity and self-expression in rehabilitation process. You know methods supporting participation and activity of different client groups. You show your familiarity with for example visual arts, sport, music, drama, literature, reminiscing work and working with emotions among different clients.

Content

How do you use creative and functional methods in rehabilitative client work? What is the meaning of participation and experimenting in rehabilitative process?

Course material

Ilmoitetaan opintojakson aloituskerralla.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Max 50 h kontaktiopetusta syksyllä 2018. Toteutustapoina itsenäisesti tai ryhmässä tapahtuvaa työskentelyä, luento- opetusta, ohjattuja harjoituksia, opetuskeskustelu, oppimistehtävät, suullisen esityksen valmistelu, tekemällä oppiminen (learning by doing), tenttiin lukeminen ja muu lukeminen, verkko-opinnot sekä yhteistoiminnallinen oppiminen.
Opintojaksosta voi valita vaihtoehtoisen suoritustavan, joka sisältää Moodle-alustalla ohjeistettua itsenäistä opiskelua, työelämätehtävän sekä verkkoseminaarit ennalta ilmoitettuina ajankohtina.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakson voi integroida joko kokonaan tai osittain työhön, mikäli opiskelija työskentelee sosiaalipalveluja täysi- ikäisille tuottavassa yksikössä ja työskentelee toimintakykyä ylläpitävällä/ kuntouttavalla orientaatiolla. Opiskelija osallistuu työpaikallaan luovien/ toiminnallisten menetelmien toteutumistilanteisiin vähintään 20 h ja pitää niistä erikseen ohjeistettavaa oppimispäiväkirjaa joka palautetaan opettajalle opintojakson päättyessä.
Lisäksi opiskelija suunnittelee ja tuottaa yhden toiminnallisen lähiopetuskerran (2 h) ko. opintojaksolle opettajan kanssa erikseen sovittavalla tavalla ja sisällöllä.
Opintojaksoon kuuluvan työelämätehtävän prosessi pitää pystyä toteuttamaan em. työpaikassa.

Työhön integroitu oppimisväylä:
-

RDI and work-related cooperation

-

Timing of exams and assignments

Yleisinä uusintatenttipäivinä keväällä 2019.

International cooperation

Mikäli opintojakson aikana koulutuksessa on vierailevia kv-opettajia, näiden opetusta voidaan sisällyttää toteutukseen.

Student workload

2 op lähiopetusta sis. menetelmätoteutuksiin osallistuminen
2 op menetelmätehtävän suunnittelu itsenäisesti ja toteutus opiskelijaryhmässä
1 op työelämässä tapahtuvaa opiskelua

Assessment criteria, approved/failed

a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Further information

Opiskelija perehtyy itsenäisesti/ pienryhmässä aikuisväestölle kohdennetuissa sosiaalipalveluissa käytettävään luovaan ja/tai toiminnalliseen menetelmään ja esittelee menetelmän muulle ryhmälle sekä toteuttaa sitä työelämäyhteyksissä.Työelämäyhteyden opiskelija hankkii lähtökohtaisesti itse.
Osallistuakseen opintojakson ko. toteutukseen opiskelijan on oltava paikalla työjärjestyksessä ilmoitetulla aloituskerralla. Mikäli opiskelija jää pois aloituskerralta sairastumisen tmv. perustellun syyn vuoksi, on asiasta ilmoitettava opettajalle heti kun opiskelija tietää joutuvansa jäämään pois.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment criteria, good (3)

a ) use professional vocabulary and concepts in an expert way in different situations. e) choose appropriate models, methods and techniques according to the purpose and justify these choices. f) promote teams’ goal-oriented operation.

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu aktiiviseen osallistumiseen ja annettujen tehtävien tekemiseen arviointiasteikon Hyvä-kriteerit täyttäen.

Qualifications

Basics of rehabilitation and Me as rehabilitation counsellor courses, compulsory professional studies apart from Team leadership and developmental work and Production of social services and service innovations courses.

Go back to top of page