Skip to main content

Early childhood education and care (5cr)

Code: SO00AD23-3006

General information


Enrollment
15.08.2019 - 30.08.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2019 - 15.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Health and Social Services
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Virve Jussila
Teacher in charge
Virve Jussila
Course
SO00AD23

Unfortunately, no reservations were found for the realization Early childhood education and care SO00AD23-3006. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

You acquaint yourself with the organization and development and legislation of Finnish early childhood education, care and day care service.
You are able to examine the child-centered approach as an educational basis and know how to build an educational relationship with a child and a family.
You are capable of planning, implementing and assessing activities in a group of children and based on the National Curriculum Guidelines on Early Childhood Education and Care.
You are able to observe and study child’s play from developmental theoretical and interactive perspective.

Content

What is the Finnish day care service system like?
What are the laws and guidelines regulating early childhood education and care?
How is child-centeredness defined? What does it mean as an educational approach? What does child-centeredness mean in early childhood pedagogy?
How are activities for children in day care planned, actualized and evaluated based on the National Curriculum Guidelines on Early Childhood Education and Care?
What is play and how does it develop during childhood? What is the role of play in the development and learning of a child?

Evaluation

a. You use professional vocabulary systematically.
d. You work together with customers in early childhood education.
e. You use the key methods of early childhood education.
g. You justify your actions according to the principles of the child-centered work.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso suoritetaan osallistumalla käänteisenä opetuksena toteutettuun kontaktiopetukseen (osallistuminen edellyttää perehtymistä materiaaleihin sekä etukäteistehtävien tekemistä ennen kontaktiopetusta), suorittamalla opintoja verkossa ja tekemällä oppimistehtäviä, joista osa edellyttää työelämään tutustumista. Opintojaksolla ohjataan joko lapsiryhmää tai opiskelijaryhmää. Opintojaksolle edellyttää yksilö- ja ryhmätyöskentelyä sekä aktiivista osallistumista opetukseen. Toteutuksen aikataulu ja sisältö tarkentuvat myöhemmin. Kurssin kontaktiopetus alkaa viikolla 38; sitä ennen opiskelijan tulee perehtyä kurssin toteutussuunnitelmaan ja Moodle-alustaan itsenäisesti 2.9. alkaen.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakson voi suorittaa toisen ryhmän toteutuksen mukana.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opiskelija, joka työskentelee varhaiskasvatuksen opettajan tai varhaiskasvatuksen sosionomin kelpoisuuden mukaisissa tehtävissä, voi opinnollistaa opintojakson esittämällä opinnollistamissuunnitelman opintojakson vastuuopettajalle ennen opintojakson alkua. Opiskelijaa voi myös opinnollistaa osan kurssin sisällöistä em. mukaisesti ja osoittaa osan opintojakson osaamistavoitteiden suuntaisesta osaamisesta kontaktiviikkoperustaisen oppimisväylän ohjeiden mukaisesti (opiskelijan tulee ottaa yhteyttä opintojakson vastuuopettajaan elokuun loppuun mennessä osaopinnollistamisesta sopimiseksi).

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3-4)

a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
d. Osaat toimia varhaiskasvatusikäisten lasten ja heidän perheidensä kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä varhaiskasvatuksen menetelmiä.
g. Osaat arvioida toimintaasi lapsilähtöisyyden periaatteiden mukaisesti

Qualifications

Human development and learning

Go back to top of page