Skip to main content

Elderly care (5 cr)

Code: SO00AD30-3011

General information


Enrollment
14.12.2020 - 14.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
18.01.2021 - 30.04.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Annamaija Korhonen
Teacher in charge
Annamaija Korhonen
Course
SO00AD30
No reservations found for realization SO00AD30-3011!

Objective

After the course you have skills

to apply the multidisciplinary knowledge base to senior and elderly care.

to work in the framework of gerontological and social gerontological approach.

to use social and socio-cultural perspective in multi-professional practice within senior and elderly care.

to recognize the development of elderly policy and legislative basis related to aging and service system and you know different working methods in elderly care.

to use the empowering work approach among older people and their relatives.

Content

How to specify aging as a psychical, mental and social phenomenon?
What is social gerontological framework?
What are the legislation, welfare benefits and service system related to aging?
What are the challenges of functional capacity of older people and the opportunities of social support to meet the needs?
What are the professional practices of socio-cultural work among elderly people?
What is the expertise of Bachelor of Social Services in the multi- professional elderly care?

Evaluation

a. Use professional vocabulary systematically
b. Search knowledge from essentials sources of the professional field
d. Work together with customers, users and target groups
e. Use essentials patterns, methods, programs and techniques of the professional field
g. Justify your actions according to the ethical principles of the professional field

Course material

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa ja kirjataan Learn-oppimisympäristöön.
Opiskelumateriaalia voi olla tässä opintojaksossa myös englanninkielellä.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:

- Osallistut kontaktiopetukseen ja teet niihin liittyvät väli- ja tuntitehtävät. Kontaktiopetus toteutuu verkkoympäristössä lukujärjestyksen mukaisesti ( 25.11.2020 Xamkin johtoryhmän linjaus). Lisäksi oppimistehtävä ja / tai tentti. Lisäksi opintojaksoon kuuluu ikääntyneiden ohjaamiseen liittyvä työelämässä toteutettava toiminnallinen osuus (1 op), joka toteutetaan mikäli korona-tilanne sen sallii. Oppimistehtävät voivat sisältää verkossa tapahtuvaa työskentelyä.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:

- Voit suorittaa opintojakson opintoja nopeuttaen osallistumalla SOMI19SP ryhmän toteutukseen, mikäli ryhmässä on tilaa.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Mikäli työskentelet opintojakson aikana Seniori- ja vanhustyössä, voit suorittaa opintojakson myös työelämään integroituna. Tällöin ota yhteys opettajaan viimeistään opintojakson alkaessa ja esitä kirjallinen suunnitelma siitä, miten saavutat opintojakson tavoitteet omassa työssäsi. Laadit kirjallisen raportin ja/tai pidät muulle ryhmälle sovitusta aiheista esitelmän / esitelmiä liittyen omaan työhösi.

Mikäli sinulla on aiemmin hankittua osaamista opintojakson tavoitteiden mukaisesti, ole yhteydessä opettajaan viimeistään opintojakson aloituskerralla hankitun osaamisen tunnustamiseksi (HOT).

Timing of exams and assignments

Sovitaan opintojakson aloituskerralla.

Student workload

5 op vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tämä koostuu
kontaktitunneista välitehtävineen, arvioitavista oppimistehtävistä ja/tai tentistä sekä
mahdollisesta toiminnallisesta osuudesta työelämässä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Informoidaan opintojakson alkaessa.
Oppimistehtävät arvioidaan H/täydennettävä tai numeraalisesti asteikolla 0-5.
Tentti arvioidaan asteikolla 0-5.
Toiminnallinen osuus H/täydennettävä.

Qualifications

Human development and learning, Ethical social work

Go back to top of page