Quality assurance (5 cr)
Code: TI00CW94-3002
General information
- Enrollment
- 15.08.2019 - 30.08.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2019 - 31.12.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Information Technology
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Information Technology
- Teachers
- Niina Mässeli
- Marko Oras
- Teacher in charge
- Niina Mässeli
- Groups
-
TIKT18SPPELIGame programming, full-time studies
- Course
- TI00CW94
Objective
You know how to plan and execute productive and useful usability test.
You understand the importance of quality assurance in game and software development.
You know commonly used models, terms, softwares and methods to conduct high-class quality assurance process.
You know how to benefit for usability principles in your work.
Content
What quality assurance means in game or in software development?
What state of the development the QA should involved?
What makes effective QA process?
What are the usability principles?
Evaluation
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Student workload
135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tuntia
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3-4)
a. use professional vocabulary systematically.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field
Qualifications
Prior courses: Funtamentals of game testing