Skip to main content

Quality assurance (5 cr)

Code: TI00CW94-3002

General information


Enrollment
15.08.2019 - 30.08.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Information Technology
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Information Technology
Teachers
Niina Mässeli
Marko Oras
Teacher in charge
Niina Mässeli
Groups
TIKT18SPPELI
Game programming, full-time studies
Course
TI00CW94
No reservations found for realization TI00CW94-3002!

Objective

You know how to plan and execute productive and useful usability test.
You understand the importance of quality assurance in game and software development.
You know commonly used models, terms, softwares and methods to conduct high-class quality assurance process.
You know how to benefit for usability principles in your work.

Content

What quality assurance means in game or in software development?
What state of the development the QA should involved?
What makes effective QA process?
What are the usability principles?

Evaluation

b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

Student workload

135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tuntia

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3-4)

a. use professional vocabulary systematically.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field

Qualifications

Prior courses: Funtamentals of game testing

Go back to top of page