Skip to main content

Sustainable wellbeing in changing societyLaajuus (5 cr)

Code: SO00FA47

Credits

5 op

Objective

You understand the content and meaning of sustainable wellbeing on regional, national and global levels.

You analyse the connections between individuals', groups' and communities' participation and wellbeing.

You identify the structures and processes resulting in inequality and social marginalisation.

You understand the versatile nature of wellbeing and welfare information and you know how to study this information from the perspective of the social welfare work.

Content

How is sustainable wellbeing defined and what does it mean at local, national and global levels?

How are individuals', groups' and communities' participation and wellbeing connected?

What structures and processes cause inequality and social marginalisation?

What kind of wellbeing and welfare information is there and what is its relevance in social welfare work?

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

01.04.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Promotion of Functional Ability

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Social Services
Teachers
  • Harri Mäkinen
  • Osku Kiri
  • Marko Raitanen
Teacher in charge

Harri Mäkinen

Groups
  • SOKT25KV
    Social Services, online studies

Objective

You understand the content and meaning of sustainable wellbeing on regional, national and global levels.

You analyse the connections between individuals', groups' and communities' participation and wellbeing.

You identify the structures and processes resulting in inequality and social marginalisation.

You understand the versatile nature of wellbeing and welfare information and you know how to study this information from the perspective of the social welfare work.

Content

How is sustainable wellbeing defined and what does it mean at local, national and global levels?

How are individuals', groups' and communities' participation and wellbeing connected?

What structures and processes cause inequality and social marginalisation?

What kind of wellbeing and welfare information is there and what is its relevance in social welfare work?

Opiskelumateriaali

Opettajien erikseen määrittelemä materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojaksolla työskennellään sen keskeisten sisältöjen - hyvinvointi, sosiaaliset ongelmat, huono-osaisuus, syrjäytyminen - parissa.

Opintojakson toteutus tapahtuu kokonaisuudessa sähköisessä Learn oppimisympäristössä. Opintojakso sisältää sen keskeisiin teemoihin liittyviä kirjallisia tehtäviä.

Opintojakso alkaa aloitusinfolla Teamsissa 1.4. klo. 16.00-18.00. Aloitusinfossa ei ole läsnäolovelvoitetta, mutta läsnäolo on suotavaa, koska infossa käydään opintojakson opiskeluun liittyvät perusasiat läpi.

Opintojakso sisältää lisäksi Teamsissa pidettäviä luentoja 8.4. sekä 24.4. Luennoilla läsnäoloa suositellaan voimakkaasti, vaikka ne nauhoitetaankin.

Aikaan sidottujen osioiden osalta opintojakso päättyy 21.5. (8.45-16.00) pidettäviin ryhmätöiden esityksiin. Ryhmäkeskustelusta poissaolosta seuraa korvaava tehtävä.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Ei tarjolla.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Mikäli opiskelijalla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voi opintojakson hyväksilukea esim. vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain erikseen sovittavalla tavalla. Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritetaan ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu opettajien kanssa erikseen sovittavalla tavalla.

Opiskelijan työmäärä

Opintopistemäärään pohjautuva opiskelijan laskennallinen työmäärä.

Evaluation scale

1-5

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 30.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Social Services
Teachers
  • Seija Nissinen
Teacher in charge

Seija Nissinen

Groups
  • SOMI25KM
    Social Services, part-time studies

Objective

You understand the content and meaning of sustainable wellbeing on regional, national and global levels.

You analyse the connections between individuals', groups' and communities' participation and wellbeing.

You identify the structures and processes resulting in inequality and social marginalisation.

You understand the versatile nature of wellbeing and welfare information and you know how to study this information from the perspective of the social welfare work.

Content

How is sustainable wellbeing defined and what does it mean at local, national and global levels?

How are individuals', groups' and communities' participation and wellbeing connected?

What structures and processes cause inequality and social marginalisation?

What kind of wellbeing and welfare information is there and what is its relevance in social welfare work?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali jaetaan toteutuksen aikana/julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Toteutus sisältää kaksi lähiopetuskertaa Mikkelin kampuksella sekä yhden opetuskerran verkossa (Teams) ryhmän lukujärjestyksen mukaisesti. Opetus koostuu luennoista ja pienryhmätehtävistä. Verkko-opetuskerralla tulee huomioida rauhallinen oppimistila (mm. pienryhmätyöskentely) ja mahdollisuus kamerayhteyden käyttämiseen.

Lähitapaamisten välillä on itsenäistä opiskelua Learn -alustalla olevien tehtävien mukaisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson tehtävät ovat kytkettävissä työelämään/ omaan työhön.

Tentit ja muut määräajat

Tehtävien palautusajat ilmoitetaan Learn -alustalla. Learn -tentti on viikolla 18, tarkempi ajankohta ilmoitetaan opintojakson alussa.

Kansainvälinen yhteistyö

Ei ole.

Opiskelijan työmäärä

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta. 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää opetukseen osallistumista (Kampuksella ja verkossa) sekä oppimistehtävien ja tentin hyväksyttyä suorittamista. Opetus ja tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/ täydennettävä. Tentti arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvosana määrittyy tentin arvosanan perusteella.