Skip to main content

Coaching and coaching programme planningLaajuus (5 cr)

Code: LI00EH63

Credits

5 op

Objective

You know what elements coaching involves.
You can analyse your own coaching competence and coaching philosophy.
You understand the meaning of sport specific analyses in coaching programme planning.
You can make comprehensive and athlete-centred coaching programme plans.

Content

What is the coaching competency model like?
What are your strenghts and development targets as a coach and what factors and points does your coaching base on?
What does sport specific analysis mean, and how is your own sport analysed?
How to plan coaching programmes in an athlete-centred way?

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 30.03.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Physical Education
Teachers
  • Mika Tenhu
  • Sami Huoman
Teacher in charge

Outi Pyöriä

Groups
  • LISA22SP
    Physical Education, full-time studies

Objective

You know what elements coaching involves.
You can analyse your own coaching competence and coaching philosophy.
You understand the meaning of sport specific analyses in coaching programme planning.
You can make comprehensive and athlete-centred coaching programme plans.

Content

What is the coaching competency model like?
What are your strenghts and development targets as a coach and what factors and points does your coaching base on?
What does sport specific analysis mean, and how is your own sport analysed?
How to plan coaching programmes in an athlete-centred way?

Opiskelumateriaali

-

Yksilölliset oppimisväylät

-

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Tentit ja muut määräajat

-

Opiskelijan työmäärä

-

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

-

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

01.10.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

5 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Physical Education
Teachers
  • Jouni Korhonen
  • Sami Huoman
Teacher in charge

Vesa Väänänen

Groups
  • LISA22KP
    Physical Education, full-time studies

Objective

You know what elements coaching involves.
You can analyse your own coaching competence and coaching philosophy.
You understand the meaning of sport specific analyses in coaching programme planning.
You can make comprehensive and athlete-centred coaching programme plans.

Content

What is the coaching competency model like?
What are your strenghts and development targets as a coach and what factors and points does your coaching base on?
What does sport specific analysis mean, and how is your own sport analysed?
How to plan coaching programmes in an athlete-centred way?

Opiskelumateriaali

-

Yksilölliset oppimisväylät

-

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Tentit ja muut määräajat

-

Opiskelijan työmäärä

-

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

-

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

08.01.2024 - 31.03.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Physical Education
Teachers
  • Jouni Korhonen
  • Sami Huoman
Teacher in charge

Vesa Väänänen

Groups
  • LISA21SP
    Physical Education, full-time studies

Objective

You know what elements coaching involves.
You can analyse your own coaching competence and coaching philosophy.
You understand the meaning of sport specific analyses in coaching programme planning.
You can make comprehensive and athlete-centred coaching programme plans.

Content

What is the coaching competency model like?
What are your strenghts and development targets as a coach and what factors and points does your coaching base on?
What does sport specific analysis mean, and how is your own sport analysed?
How to plan coaching programmes in an athlete-centred way?

Opiskelumateriaali

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Tentit ja muut määräajat

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

02.10.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Physical Education
Teachers
  • Jouni Korhonen
  • Sami Huoman
Teacher in charge

Vesa Väänänen

Groups
  • LISA21KP
    Physical Education, full-time studies

Objective

You know what elements coaching involves.
You can analyse your own coaching competence and coaching philosophy.
You understand the meaning of sport specific analyses in coaching programme planning.
You can make comprehensive and athlete-centred coaching programme plans.

Content

What is the coaching competency model like?
What are your strenghts and development targets as a coach and what factors and points does your coaching base on?
What does sport specific analysis mean, and how is your own sport analysed?
How to plan coaching programmes in an athlete-centred way?

Evaluation scale

1-5