Coaching and coaching programme planningLaajuus (5 cr)
Code: LI00EH63
Credits
5 op
Objective
You know what elements coaching involves.
You can analyse your own coaching competence and coaching philosophy.
You understand the meaning of sport specific analyses in coaching programme planning.
You can make comprehensive and athlete-centred coaching programme plans.
Content
What is the coaching competency model like?
What are your strenghts and development targets as a coach and what factors and points does your coaching base on?
What does sport specific analysis mean, and how is your own sport analysed?
How to plan coaching programmes in an athlete-centred way?
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 30.03.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
Teachers
- Mika Tenhu
- Sami Huoman
Teacher in charge
Outi Pyöriä
Groups
-
LISA22SPPhysical Education, full-time studies
Objective
You know what elements coaching involves.
You can analyse your own coaching competence and coaching philosophy.
You understand the meaning of sport specific analyses in coaching programme planning.
You can make comprehensive and athlete-centred coaching programme plans.
Content
What is the coaching competency model like?
What are your strenghts and development targets as a coach and what factors and points does your coaching base on?
What does sport specific analysis mean, and how is your own sport analysed?
How to plan coaching programmes in an athlete-centred way?
Opiskelumateriaali
-
Yksilölliset oppimisväylät
-
TKI ja työelämäyhteistyö
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita
Tentit ja muut määräajat
-
Opiskelijan työmäärä
-
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
-
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
01.10.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
5 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
Teachers
- Jouni Korhonen
- Sami Huoman
Teacher in charge
Vesa Väänänen
Groups
-
LISA22KPPhysical Education, full-time studies
Objective
You know what elements coaching involves.
You can analyse your own coaching competence and coaching philosophy.
You understand the meaning of sport specific analyses in coaching programme planning.
You can make comprehensive and athlete-centred coaching programme plans.
Content
What is the coaching competency model like?
What are your strenghts and development targets as a coach and what factors and points does your coaching base on?
What does sport specific analysis mean, and how is your own sport analysed?
How to plan coaching programmes in an athlete-centred way?
Opiskelumateriaali
-
Yksilölliset oppimisväylät
-
TKI ja työelämäyhteistyö
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita
Tentit ja muut määräajat
-
Opiskelijan työmäärä
-
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
-
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
08.01.2024 - 31.03.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
10 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
Teachers
- Jouni Korhonen
- Sami Huoman
Teacher in charge
Vesa Väänänen
Groups
-
LISA21SPPhysical Education, full-time studies
Objective
You know what elements coaching involves.
You can analyse your own coaching competence and coaching philosophy.
You understand the meaning of sport specific analyses in coaching programme planning.
You can make comprehensive and athlete-centred coaching programme plans.
Content
What is the coaching competency model like?
What are your strenghts and development targets as a coach and what factors and points does your coaching base on?
What does sport specific analysis mean, and how is your own sport analysed?
How to plan coaching programmes in an athlete-centred way?
Opiskelumateriaali
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin
TKI ja työelämäyhteistyö
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita
Tentit ja muut määräajat
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
02.10.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
Teachers
- Jouni Korhonen
- Sami Huoman
Teacher in charge
Vesa Väänänen
Groups
-
LISA21KPPhysical Education, full-time studies
Objective
You know what elements coaching involves.
You can analyse your own coaching competence and coaching philosophy.
You understand the meaning of sport specific analyses in coaching programme planning.
You can make comprehensive and athlete-centred coaching programme plans.
Content
What is the coaching competency model like?
What are your strenghts and development targets as a coach and what factors and points does your coaching base on?
What does sport specific analysis mean, and how is your own sport analysed?
How to plan coaching programmes in an athlete-centred way?
Evaluation scale
1-5