Skip to main content

Coaching and coaching programme planning (5 cr)

Code: LI00EH63-3001

General information


Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

02.10.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Degree Programme in Physical Education

Teachers

  • Jouni Korhonen
  • Sami Huoman

Teacher in charge

Vesa Väänänen

Groups

  • LISA21KP
    Physical Education, full-time studies
  • 22.11.2023 12:00 - 15:45, Valmentajuus ja valmennuksen ohjelmointi LI00EH63-3001
  • 23.11.2023 08:00 - 17:00, Lajitaitavuuden harjoittaminen LI00EH65-3001, Fyysisen suorituskyvyn kehittäminen LI00EH64-3001, Valmentajuus ja valmennuksen ohjelmointi LI00EH63-3001
  • 29.11.2023 12:00 - 14:00, Valmentajuus ja valmennuksen ohjelmointi LI00EH63-3001
  • 30.11.2023 08:00 - 16:00, Lajitaitavuuden harjoittaminen LI00EH65-3001, Fyysisen suorituskyvyn kehittäminen LI00EH64-3001, Valmentajuus ja valmennuksen ohjelmointi LI00EH63-3001
  • 07.12.2023 08:00 - 17:00, Lajitaitavuuden harjoittaminen LI00EH65-3001, Fyysisen suorituskyvyn kehittäminen LI00EH64-3001, Valmentajuus ja valmennuksen ohjelmointi LI00EH63-3001
  • 13.12.2023 12:00 - 14:00, Valmentajuus ja valmennuksen ohjelmointi LI00EH63-3001
  • 14.12.2023 08:00 - 17:00, Lajitaitavuuden harjoittaminen LI00EH65-3001, Fyysisen suorituskyvyn kehittäminen LI00EH64-3001, Valmentajuus ja valmennuksen ohjelmointi LI00EH63-3001

Objective

You know what elements coaching involves.
You can analyse your own coaching competence and coaching philosophy.
You understand the meaning of sport specific analyses in coaching programme planning.
You can make comprehensive and athlete-centred coaching programme plans.

Content

What is the coaching competency model like?
What are your strenghts and development targets as a coach and what factors and points does your coaching base on?
What does sport specific analysis mean, and how is your own sport analysed?
How to plan coaching programmes in an athlete-centred way?

Evaluation scale

1-5