Coaching and coaching programme planning (5 cr)
Code: LI00EH63-3001
General information
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
02.10.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
Teachers
- Jouni Korhonen
- Sami Huoman
Teacher in charge
Vesa Väänänen
Groups
-
LISA21KPPhysical Education, full-time studies
- 22.11.2023 12:00 - 15:45, Valmentajuus ja valmennuksen ohjelmointi LI00EH63-3001
- 23.11.2023 08:00 - 17:00, Lajitaitavuuden harjoittaminen LI00EH65-3001, Fyysisen suorituskyvyn kehittäminen LI00EH64-3001, Valmentajuus ja valmennuksen ohjelmointi LI00EH63-3001
- 29.11.2023 12:00 - 14:00, Valmentajuus ja valmennuksen ohjelmointi LI00EH63-3001
- 30.11.2023 08:00 - 16:00, Lajitaitavuuden harjoittaminen LI00EH65-3001, Fyysisen suorituskyvyn kehittäminen LI00EH64-3001, Valmentajuus ja valmennuksen ohjelmointi LI00EH63-3001
- 07.12.2023 08:00 - 17:00, Lajitaitavuuden harjoittaminen LI00EH65-3001, Fyysisen suorituskyvyn kehittäminen LI00EH64-3001, Valmentajuus ja valmennuksen ohjelmointi LI00EH63-3001
- 13.12.2023 12:00 - 14:00, Valmentajuus ja valmennuksen ohjelmointi LI00EH63-3001
- 14.12.2023 08:00 - 17:00, Lajitaitavuuden harjoittaminen LI00EH65-3001, Fyysisen suorituskyvyn kehittäminen LI00EH64-3001, Valmentajuus ja valmennuksen ohjelmointi LI00EH63-3001
Objective
You know what elements coaching involves.
You can analyse your own coaching competence and coaching philosophy.
You understand the meaning of sport specific analyses in coaching programme planning.
You can make comprehensive and athlete-centred coaching programme plans.
Content
What is the coaching competency model like?
What are your strenghts and development targets as a coach and what factors and points does your coaching base on?
What does sport specific analysis mean, and how is your own sport analysed?
How to plan coaching programmes in an athlete-centred way?
Evaluation scale
1-5