Skip to main content

Customer insight and customer-oriented marketingLaajuus (5 cr)

Code: WM00EJ59

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish
  • English

Objective

You can define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups.
You can analyse customer buying behavior and define the principles for the segmentation and selection of target groups.
You can define and identify factors affecting customer experience as a whole.
You can search for and analyze information improving customer insight.
You can describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions.
You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

How do consumers, companies and organizations differ as customers?
What are the Russian operating models and corporate culture in your field of business?
What does customer experience consist of and how can you gain insight into it?
How are customer relationships built, maintained and developed?
What are the components of good customer service?
What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the operations of an organisation?
How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing?
How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups?
What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organisational goals?

Materials

Selling wellbeing services and content marketing

Enrollment

14.08.2024 - 08.09.2024

Timing

02.09.2024 - 08.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Hyvinvointiliiketoiminnan johtaminen
Teachers
  • Mia Silvenius
Teacher in charge

Mia Silvenius

Groups
  • HJMI24SM
    Wellbeing Management, fulltime studies

Objective

You can define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups.
You can analyse customer buying behavior and define the principles for the segmentation and selection of target groups.
You can define and identify factors affecting customer experience as a whole.
You can search for and analyze information improving customer insight.
You can describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions.
You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

How do consumers, companies and organizations differ as customers?
What are the Russian operating models and corporate culture in your field of business?
What does customer experience consist of and how can you gain insight into it?
How are customer relationships built, maintained and developed?
What are the components of good customer service?
What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the operations of an organisation?
How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing?
How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups?
What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organisational goals?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen 2021: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita. Luvut 1-5
Lisäksi Learniin linkitetyt luento- ja muut materiaalit. Kaikki aineisto on saatavilla heti opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.

Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimis-/analysointitehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimis-/analysointitehtäviä. Opintojaksoon saattaa kuulua ryhmätöitä.

Opiskelijan työmäärä

5 op:n laajuinen opintojakso vastaa noin 135 tunnin opiskelijan työmäärää.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso koostuu kolmesta osa-alueesta, jokaisessa osa-alueessa on aiheeseen liittyvää aineistoa, kirjallisuutta, oppaita, artikkeleita ja videoita. Jokaiseen osa-alueeseen kuuluu oppimis- ja kertaustehtäviä.

- Asiakaslähtöinen markkinointi ja suhdemarkkinointiajattelu; markkinoinnin perusteet
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Asiakaskäyttäytyminen

Further information

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä. Opintojaksoon saattaa kuulua ryhmätöitä.
Opintojaksoon sisältyy myös 5 verkkotapaamista.

Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioinnin kohteena ovat määräajassa suoritetut oppimistehtävät ja kertaustehtävät.

Enrollment

21.08.2023 - 01.09.2023

Timing

04.09.2023 - 17.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Wellbeing Management
Teachers
  • Mia Silvenius
Teacher in charge

Mia Silvenius

Groups
  • HJMI23SM
    Wellbeing Management, fulltime studies

Objective

You can define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups.
You can analyse customer buying behavior and define the principles for the segmentation and selection of target groups.
You can define and identify factors affecting customer experience as a whole.
You can search for and analyze information improving customer insight.
You can describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions.
You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

How do consumers, companies and organizations differ as customers?
What are the Russian operating models and corporate culture in your field of business?
What does customer experience consist of and how can you gain insight into it?
How are customer relationships built, maintained and developed?
What are the components of good customer service?
What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the operations of an organisation?
How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing?
How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups?
What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organisational goals?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen 2021: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita. Luvut 1-5
Lisäksi Learniin linkitetyt luento- ja muut materiaalit. Kaikki aineisto on saatavilla heti opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.

Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimis-/analysointitehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimis-/analysointitehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso koostuu kolmesta osa-alueesta, jokaisessa osa-alueessa on aiheeseen liittyvää aineistoa, kirjallisuutta, oppaita, artikkeleita ja videoita. Jokaiseen osa-alueeseen kuuluu oppimis- ja kertaustehtäviä.

Further information

Opintojakso alkaa 4.9.2023, jolloin kurssin alustalle pääsee kirjautumaan.

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä. Opintojaksoon sisältyy myös 5-7 verkkotapaamista.

Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Enrollment

22.08.2022 - 28.08.2022

Timing

05.09.2022 - 16.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • English
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Wellbeing Management
Teachers
  • Mia Silvenius
Teacher in charge

Mia Silvenius

Groups
  • WMMI22SP
    Wellbeing Management, full-time studies

Objective

You can define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups.
You can analyse customer buying behavior and define the principles for the segmentation and selection of target groups.
You can define and identify factors affecting customer experience as a whole.
You can search for and analyze information improving customer insight.
You can describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions.
You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

How do consumers, companies and organizations differ as customers?
What are the Russian operating models and corporate culture in your field of business?
What does customer experience consist of and how can you gain insight into it?
How are customer relationships built, maintained and developed?
What are the components of good customer service?
What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the operations of an organisation?
How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing?
How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups?
What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organisational goals?

Opiskelumateriaali

All course sections and related materials and assignments are available as soon as the course opens.

TKI ja työelämäyhteistyö

Visiting lecturers, and experts in this field.

Tentit ja muut määräajat

Your studies are scheduled according to the assignments.

Opiskelijan työmäärä

The scope of the course is 5 credits: 1 cr = 27 working hours, this course requires approximately 135 working hours.

Toteutuksen osien kuvaus

The course consists of three sections, each with relevant material, literature, articles and videos. Learning and revision tasks are included in every section.

Further information

The course starts on September 5, 2022, when you can log in to the course platform.

The course is completed entirely online (Xamk Learn) and according to the schedule provided.
The platform of the course contains Video Lectures, assignments and most of the necessary materials.The assignments are multiple-choice exams, discussion assignments and analysis assignments. This course includes also appr. 5-7 meetings online (Teams)

Teacher: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Students can
a. use professional customer service and marketing vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
e. use the key models, methods, software and technologies of the professional field.

Assessment criteria equals to grade 3.

Enrollment

22.08.2022 - 28.08.2022

Timing

05.09.2022 - 16.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Hyvinvointiliiketoiminnan johtaminen
Teachers
  • Mia Silvenius
Teacher in charge

Mia Silvenius

Groups
  • HJMI22SP
    Wellbeing Management, fulltime studies

Objective

You can define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups.
You can analyse customer buying behavior and define the principles for the segmentation and selection of target groups.
You can define and identify factors affecting customer experience as a whole.
You can search for and analyze information improving customer insight.
You can describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions.
You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

How do consumers, companies and organizations differ as customers?
What are the Russian operating models and corporate culture in your field of business?
What does customer experience consist of and how can you gain insight into it?
How are customer relationships built, maintained and developed?
What are the components of good customer service?
What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the operations of an organisation?
How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing?
How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups?
What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organisational goals?

Opiskelumateriaali

Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Kaikki aineisto on saatavilla heti opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson voi suorittaa nopeutetussa aikataulussa itsenäisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Vierailevat luennoitsijat ja asiantuntijat. Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Tentit ja muut määräajat

Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät. Opintojakso sisältää tehtäviä ja tenttejä, joita täytyy tehdä tietyssä järjestyksessä ja tiettyihin määräaikoihin mennessä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä: 1 op = 27 työtuntia eli tämän opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 työtuntia.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso koostuu kolmesta osa-alueesta, jokaisessa osa-alueessa on aiheeseen liittyvää aineistoa, kirjallisuutta, oppaita, artikkeleita ja videoita. Jokaiseen osa-alueeseen kuuluu oppimis- ja kertaustehtäviä.

Further information

Opintojakso alkaa 5.9.2022, jolloin kurssin alustalle pääsee kirjautumaan.

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä. Opintojaksoon sisältyy myös 5-7 verkkotapaamista.

Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

a) Osaat käyttää johdonmukaisesti asiakastyöskentelyyn ja markkinoinnin peruskäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa keskeisistä tietolähteistä.
c) Osaat hahmottaa markkinoinnin kokonaisuuden: kilpailukeinot, tavoitteet, toimintaympäristön ja verkostot.
e) Osaat soveltaa keskeisiä markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä.

Arviointikriteeristö vastaa arvosanaa 3.