Skip to main content

Customer insight and customer-oriented marketing (5 cr)

Code: WM00EJ59-3006

General information


Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

02.09.2024 - 08.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Liiketalouden koulutusyksikkö

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 60

Degree programmes

  • Degree Programme in Wellbeing Management

Teachers

  • Mia Silvenius

Teacher in charge

Mia Silvenius

Groups

  • HJMI24SM
    Wellbeing Management, fulltime studies
  • 05.09.2024 15:15 - 16:00, Aloitusinfo: Asiakasymmärrys ja asiakaslähtöinen markkinointi WM00EJ59-3006
  • 23.09.2024 13:00 - 15:00, Asiakasymmärrys ja asiakaslähtöinen markkinointi WM00EJ59-3006
  • 01.10.2024 13:00 - 15:00, Asiakasymmärrys ja asiakaslähtöinen markkinointi WM00EJ59-3006
  • 15.10.2024 13:00 - 15:00, Asiakasymmärrys ja asiakaslähtöinen markkinointi WM00EJ59-3006
  • 30.10.2024 14:00 - 14:30, Asiakasymmärrys ja asiakaslähtöinen markkinointi WM00EJ59-3006
  • 19.11.2024 14:00 - 14:45, Asiakasymmärrys ja asiakaslähtöinen markkinointi WM00EJ59-3006

Objective

You can define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups.
You can analyse customer buying behavior and define the principles for the segmentation and selection of target groups.
You can define and identify factors affecting customer experience as a whole.
You can search for and analyze information improving customer insight.
You can describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions.
You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

How do consumers, companies and organizations differ as customers?
What are the Russian operating models and corporate culture in your field of business?
What does customer experience consist of and how can you gain insight into it?
How are customer relationships built, maintained and developed?
What are the components of good customer service?
What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the operations of an organisation?
How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing?
How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups?
What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organisational goals?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen 2021: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita. Luvut 1-5
Lisäksi Learniin linkitetyt luento- ja muut materiaalit. Kaikki aineisto on saatavilla heti opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.

Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimis-/analysointitehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimis-/analysointitehtäviä. Opintojaksoon saattaa kuulua ryhmätöitä.

Opiskelijan työmäärä

5 op:n laajuinen opintojakso vastaa noin 135 tunnin opiskelijan työmäärää.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso koostuu kolmesta osa-alueesta, jokaisessa osa-alueessa on aiheeseen liittyvää aineistoa, kirjallisuutta, oppaita, artikkeleita ja videoita. Jokaiseen osa-alueeseen kuuluu oppimis- ja kertaustehtäviä.

- Asiakaslähtöinen markkinointi ja suhdemarkkinointiajattelu; markkinoinnin perusteet
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Asiakaskäyttäytyminen

Further information

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä. Opintojaksoon saattaa kuulua ryhmätöitä.
Opintojaksoon sisältyy myös 5 verkkotapaamista.

Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioinnin kohteena ovat määräajassa suoritetut oppimistehtävät ja kertaustehtävät.