Skip to main content

Customer insightLaajuus (2 cr)

Course unit code: AV00EO86

General information


Credits
2 cr
Teaching language
Finnish
Institution
Peppi

Objective

Opintojakson suoritettuasi sinä:
- Tunnistat mahdollisuuksia kehittää palveluja asiakasymmärryksen avulla.
- Ymmärrät, mistä eri lähteistä asiakastietoa voidaan kerätä ja tunnistat palvelumuotoilulle tyypillisiä laadullisia tutkimusmenetelmiä.
- Osaat muodostaa asiakastiedosta asiakasymmärrystä ja kiteyttää sitä visuaalisen asiakasprofiilikortin avulla.

Content

Opintojakso etenee asiakaslähtöisen kehittämisen prosessia mukaillen. Prosessin mukaisessa järjestyksessä suoritettavien oppimistehtävien avulla opiskelija kokoaa ymmärrystä kuvitteellisesta asiakkaasta ja kiteyttää ymmärryksen profiilikortiksi.

Tuotetut asiakasprofiilikortit tuodaan opintojaksoalustalle kaikkien nähtäväksi ja omaa osaamisen kehittymistä reflektoidaan tekemällä aiemmin palautetusta tehtävästä vertaisarviointi.

Evaluation

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
• Tehtävinä sekä pienimuotoisia kyselyjä, tiedonhankintaan liittyviä tehtäviä että omaa pohdintaa vaativia tehtäviä. Osassa tehtäviä visualisointi on merkittävässä roolissa.
• Arvioidaan: tehtävien hyväksytty suorittaminen.

Further information

Opiskelumateriaali julkaistaan opintojaksoalustalla.

Kohderyhmä: Kaikki asiasta kiinnostuneet
Ensisijainen tutkinto, johon hyväksiluetaan Xamkissa: Muotoilija (AMK), palvelumuotoilu
Opetussuunnitelmassa mainittu osaamisalue: Vapaasti valittavat opinnot

Go back to top of page