Siirry suoraan sisältöön

Asiakas – tunnista, ymmärrä, kiteytä ja hyödynnäLaajuus (2 op)

Opintojakson tunnus: AV00EO86

Opintojakson perustiedot


Laajuus
2 op
Opetuskieli
suomi
Korkeakoulu
Peppi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuasi sinä:
- Tunnistat mahdollisuuksia kehittää palveluja asiakasymmärryksen avulla.
- Ymmärrät, mistä eri lähteistä asiakastietoa voidaan kerätä ja tunnistat palvelumuotoilulle tyypillisiä laadullisia tutkimusmenetelmiä.
- Osaat muodostaa asiakastiedosta asiakasymmärrystä ja kiteyttää sitä visuaalisen asiakasprofiilikortin avulla.

Sisältö

Opintojakso etenee asiakaslähtöisen kehittämisen prosessia mukaillen. Prosessin mukaisessa järjestyksessä suoritettavien oppimistehtävien avulla opiskelija kokoaa ymmärrystä kuvitteellisesta asiakkaasta ja kiteyttää ymmärryksen profiilikortiksi.

Tuotetut asiakasprofiilikortit tuodaan opintojaksoalustalle kaikkien nähtäväksi ja omaa osaamisen kehittymistä reflektoidaan tekemällä aiemmin palautetusta tehtävästä vertaisarviointi.

Arviointi

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
• Tehtävinä sekä pienimuotoisia kyselyjä, tiedonhankintaan liittyviä tehtäviä että omaa pohdintaa vaativia tehtäviä. Osassa tehtäviä visualisointi on merkittävässä roolissa.
• Arvioidaan: tehtävien hyväksytty suorittaminen.

Lisätiedot

Opiskelumateriaali julkaistaan opintojaksoalustalla.

Kohderyhmä: Kaikki asiasta kiinnostuneet
Ensisijainen tutkinto, johon hyväksiluetaan Xamkissa: Muotoilija (AMK), palvelumuotoilu
Opetussuunnitelmassa mainittu osaamisalue: Vapaasti valittavat opinnot

Siirry alkuun