Skip to main content

An introduction to Game ProgrammingLaajuus (5 cr)

Code: AV00ET24

Credits

5 op

Objective

Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmoinnin ja Unity-pelimoottorin perusideaan, sekä
toteuttaa Unity-pelimoottorin avulla yksinkertaisia 2D-pelimaailmoja ja 2D-pelejä.

Content

• Peliohjelmoinnin ja Unity-pelimoottorin perusidea
• C#-ohjelmointikielen perusteet
• 2D-peliohjelmoinnin perusteet Unity-pelimoottorilla

Qualifications

Perustiedot ohjelmoinnista jollain ohjelmointikielellä (esim. C#:lla).

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

01.01.2024 - 30.03.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 100

Degree programmes
  • Open University of Applied Sciences
  • Degree Programme in Business Information Technology
Teachers
  • Jukka Selin
Teacher in charge

Jukka Selin

Groups
  • VV2023-2024
    Optional studies 2023-2024

Objective

Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmoinnin ja Unity-pelimoottorin perusideaan, sekä
toteuttaa Unity-pelimoottorin avulla yksinkertaisia 2D-pelimaailmoja ja 2D-pelejä.

Content

• Peliohjelmoinnin ja Unity-pelimoottorin perusidea
• C#-ohjelmointikielen perusteet
• 2D-peliohjelmoinnin perusteet Unity-pelimoottorilla

Opiskelumateriaali

Opintojako perustuu opettajan tekemään kirjalliseen materiaaliin, sekä opetusvideoihin. Ulkopuolista materiaalia ei välttämättä tarvita.

Yksilölliset oppimisväylät

• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on
hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei

Tentit ja muut määräajat

• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on
hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.

Opiskelijan työmäärä

5 opintopistettä vastaa n. 135 tuntia opiskelijan työtä.

Further information

Opintojakso on tarjolla:
Avoimen AMKin opiskelijoille 200 paikkaa
CampusOnlineopiskeljoille 50 paikkaa
Tutkinto-opiskelijoille 10 paikkaa

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

• Opintojakson suoritus perustuu hyväksytysti tehtyihin ohjelmointitehtäviin, joita opiskelija voi tehdä ja palauttaa
täysin omaan tahtiinsa. Ohjelmointitehtäviä on kolme kappaletta.
• Opintojako on suoritettu, kun kaikki tehtävät on hyväksytysti palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä tenttiä.

Qualifications

Perustiedot ohjelmoinnista jollain ohjelmointikielellä (esim. C#:lla).

Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

16.01.2023 - 31.03.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 10

Degree programmes
  • Open University of Applied Sciences
  • Degree Programme in Business Information Technology
Teachers
  • Jukka Selin
Teacher in charge

Jukka Selin

Groups
  • VV2022-2023
    Optional studies 2022-2023

Objective

Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmoinnin ja Unity-pelimoottorin perusideaan, sekä
toteuttaa Unity-pelimoottorin avulla yksinkertaisia 2D-pelimaailmoja ja 2D-pelejä.

Content

• Peliohjelmoinnin ja Unity-pelimoottorin perusidea
• C#-ohjelmointikielen perusteet
• 2D-peliohjelmoinnin perusteet Unity-pelimoottorilla

Opiskelumateriaali

Opintojako perustuu opettajan tekemään kirjalliseen materiaaliin, sekä opetusvideoihin. Ulkopuolista materiaalia ei välttämättä tarvita.

Yksilölliset oppimisväylät

• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on
hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei

Tentit ja muut määräajat

• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on
hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.

Opiskelijan työmäärä

5 opintopistettä vastaa n. 135 tuntia opiskelijan työtä.

Further information

Opintojakso on tarjolla:
Avoimen AMKin opiskelijoille 200 paikkaa
CampusOnlineopiskeljoille 50 paikkaa
Tutkinto-opiskelijoille 10 paikkaa

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

• Opintojakson suoritus perustuu hyväksytysti tehtyihin ohjelmointitehtäviin, joita opiskelija voi tehdä ja palauttaa
täysin omaan tahtiinsa. Ohjelmointitehtäviä on kolme kappaletta.
• Opintojako on suoritettu, kun kaikki tehtävät on hyväksytysti palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä tenttiä.

Qualifications

Perustiedot ohjelmoinnista jollain ohjelmointikielellä (esim. C#:lla).