An introduction to Game Programming (5 cr)
Code: AV00ET24-3003
General information
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
01.01.2025 - 30.03.2026
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open UAS and Continuing education
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
1 - 10
Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
- Degree Programme in Business Information Technology
Teachers
- Jukka Selin
Teacher in charge
Jukka Selin
Groups
-
VV2024-2025Optional studies 2024-2025
Objective
Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmoinnin ja Unity-pelimoottorin perusideaan, sekä
toteuttaa Unity-pelimoottorin avulla yksinkertaisia 2D-pelimaailmoja ja 2D-pelejä.
Content
• Peliohjelmoinnin ja Unity-pelimoottorin perusidea
• C#-ohjelmointikielen perusteet
• 2D-peliohjelmoinnin perusteet Unity-pelimoottorilla
Opiskelumateriaali
Opintojako perustuu opettajan tekemään kirjalliseen materiaaliin, sekä opetusvideoihin. Ulkopuolista materiaalia ei välttämättä tarvita.
Yksilölliset oppimisväylät
• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on
hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei
Tentit ja muut määräajat
• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on
hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
Opiskelijan työmäärä
5 opintopistettä vastaa n. 135 tuntia opiskelijan työtä.
Further information
Opintojakso on tarjolla:
Avoimen AMKin opiskelijoille 200 paikkaa
Tutkinto-opiskelijoille 10 paikkaa
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
• Opintojakson suoritus perustuu hyväksytysti tehtyihin ohjelmointitehtäviin, joita opiskelija voi tehdä ja palauttaa
täysin omaan tahtiinsa. Ohjelmointitehtäviä on kolme kappaletta.
• Opintojako on suoritettu, kun kaikki tehtävät on hyväksytysti palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä tenttiä.
Qualifications
Perustiedot ohjelmoinnista jollain ohjelmointikielellä (esim. C#:lla).