Game education in youth work (5 cr)
Code: YP00DU34-3001
General information
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
29.08.2022 - 19.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
- Laura Hokkanen
Teacher in charge
Laura Hokkanen
Groups
-
YPMI20SPCivic Activities and Youth Work, full-time studies
-
YPMI20KPCivic Activities and Youth Work, full-time studies
Objective
You understand gaming as a phenomenon in culture and society.
You can analyze gaming from an educational perspective and recognize the positive effects of gaming.
You can recognize the signs of problem playing and prevent the drawbacks of problem playing.
You can evaluate the potential of games and gaming in youth work.
You can design playful and visualization-based implementation of gaming for the contents of youth work.
You know the digital platforms and environments that can be used in gamification in the field of youth work.
You can promote the implementation of age limits, copyrights and security aspects of gaming.
Content
What do games, gamification and gamifying mean?
How can game education support a young person's positive relationship with gaming?
How can gamification be used to visualize the content, forms and processes of youth work?
What are the benefits of gamification in youth work?
How to identify problem gaming and find the right ways to tackle it?
Opiskelumateriaali
Jokaisen viikon tehtäväksiantoa varten opiskelija saa tutustuttavakseen taustamateriaalin video- ja tekstimuodossa Learn-alustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso on rakennettu lukukauden mittaiseksi peliksi, jossa edetään pienryhmissä viikoittaisten työelämän tehtäväksiantojen mukaan. Samalla tarkastellaan pelikasvatuksen erilaisia toteutusmuotoja yhteistoiminnallisesti. Ennen kunkin viikon lähiopetusta opiskelija saa tutustuttavakseen uuden tehtäväksiannon ja siihen liittyvän teoria- sekä vinkkiosion. Lähiopetuksessa keskitytään toiminnalliseen pienryhmätyöskentelyyn, jota ohjaa ja tukee opettaja. Opintojakson teemat jakaantuvat seuraavasti: pihapelit, koodaus, kaupunkiseikkailu, robotiikka, lisätty todellisuus ja pakohuonepelit, digitaalinen pelaaminen, pelihaitat, roolipelaaminen sekä maker-kulttuuri.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Kurssin voi suorittaa itsenäisesti verkkototeutuksena. Ole yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson työpaikallasi yhteistyöverkostoja hyödyntäen joko kokonaan tai osittain. Tällöin ole yhteydessä ennen opintojakson alkua vastuuopettajaan ja sovi työsi opinnollistamisesta opintojakson osaamistavoitteita tukevaksi. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla ratkotaan viikoittain työelämän toimeksiantoja pelikasvatuksen menetelmin.
Opiskelijan työmäärä
1op vastaa 27h työmäärää.
Further information
Työviikkopohjaiseen oppimisväylään kuuluu yksi yötoteutus viikolla 45.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää:
1. työviikkopohjaisessa toteutuksessa
- aktiivista osallistumista opetukseen
- oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista
2. opintoja nopeuttavalla oppimisväylällä
- oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista verkkokurssilla
3. työhön integroidulla oppimisväylällä
- hyväksyttyä osaamisen näyttöä