Commercialization of business (5 cr)
Code: MO00DP03-3003
General information
Enrollment
22.08.2022 - 28.08.2022
Timing
12.09.2022 - 27.11.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Xentre (vanhennettu) – yrittäjyyden ja innovaatioiden tutkimus- ja koulutusyksikkö (YRI)
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Teachers
- Marjaana Roponen
- Anna-Liisa Immonen
Teacher in charge
Anna-Liisa Immonen
Groups
-
VV2022-2023Optional studies 2022-2023
Objective
You can use the terminology of commercialization.
You are able to experiment and apply the methods of commercialization.
You understand how to launch a profitable business into the markets.
You understand the principles of profitable business operations.
Content
How to collect and analyze knowledge of the markets?
How to collect and analyze possible customers?
What does branding mean? What is commercial communication?
What is customer based marketing?
How to create a profitable business?
Opiskelumateriaali
Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, 2015 Edita, luvut 2 - 5
Jormakka ym.: Laskentatoimi, 2015 Edita, luvut 7 ja 9
Learn-alustalla olevat videoluennot, linkit, artikkelit ym.
Yksilölliset oppimisväylät
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei ryhmätöitä.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Tämä väylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla teet kaupallistamis- ja hinnoittelusuunnitelman omalle (kuvitteelliselle) yritykselle.
Opiskelijan työmäärä
133 h itsenäistä verkkotyöskentelyä.
Toteutuksen osien kuvaus
Toimintaympäristön analysointi ja markkinoinnin suunnittelu 2,5 op - Marjaana Roponen
Kannattava liiketoiminta 2,5 op - Anna-Liisa Immonen
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Palautettavat raportit ja tentti.
Qualifications
No prerequisites.