Kaupallistaminen liiketoiminnassa (5 op)
Toteutuksen tunnus: MO00DP03-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
22.08.2022 - 28.08.2022
Ajoitus
12.09.2022 - 27.11.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Xentre (vanhennettu) – yrittäjyyden ja innovaatioiden tutkimus- ja koulutusyksikkö (YRI)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Opettaja
- Marjaana Roponen
- Anna-Liisa Immonen
Vastuuopettaja
Anna-Liisa Immonen
Ryhmät
-
VV2022-2023Valinnaiset opinnot 2022-2023
Tavoitteet
Käytät johdonmukaisesti kaupallistamisen ammattikäsitteitä.
Osaat soveltaa kaupallistamisen keinoja ja menetelmiä.
Ymmärrät kuinka liiketoiminta saadaan menestymään markkinoilla.
Ymmärrät kannattavan liiketoiminnan lähtökohdat
Sisältö
Miten keräät ja analysoit markkinatietoa liiketoiminnan kehittämiseksi?
Kuinka kartoitat potentiaalisia asiakkaita?
Mitä on brändäys?
Mitä on kaupallinen kommunikointi?
Mitä tarkoittaa asiakaslähtöisyys?
Miten kannattavuus syntyy liiketoiminnassa?
Opiskelumateriaali
Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, 2015 Edita, luvut 2 - 5
Jormakka ym.: Laskentatoimi, 2015 Edita, luvut 7 ja 9
Learn-alustalla olevat videoluennot, linkit, artikkelit ym.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei ryhmätöitä.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Tämä väylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla teet kaupallistamis- ja hinnoittelusuunnitelman omalle (kuvitteelliselle) yritykselle.
Opiskelijan työmäärä
133 h itsenäistä verkkotyöskentelyä.
Toteutuksen osien kuvaus
Toimintaympäristön analysointi ja markkinoinnin suunnittelu 2,5 op - Marjaana Roponen
Kannattava liiketoiminta 2,5 op - Anna-Liisa Immonen
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Palautettavat raportit ja tentti.
Esitietovaatimukset
Ei edellytetä aikaisempaa osaamista.