Service knowhow in hospitality business (5 cr)
Code: MR00DU41-3012
General information
Enrollment
21.08.2023 - 01.09.2023
Timing
29.10.2023 - 24.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Hanna Ukkola
- Laura Pulkkinen
Teacher in charge
Hanna Ukkola
Groups
-
MRKT23SVTourism and service business, online studies
Objective
You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.
Content
What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?
Opiskelumateriaali
Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu erilaisia oppimistehtäviä ja muutama Teams-luento.
Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä
Kaikki oppimisväylät sovitaan opettajan kanssa opintojakson alkaessa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.
Opiskelijan työmäärä
135 h.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti toimialaa kuvaavia käsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa alan tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti
Tarkempi numeraalinen arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa.