Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: MR00DU41-3012
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
21.08.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
29.10.2023 - 24.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Hanna Ukkola
- Laura Pulkkinen
Vastuuopettaja
Hanna Ukkola
Ryhmät
-
MRKT23SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
- 14.11.2023 18:15 - 19:15, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3012
- 21.11.2023 18:15 - 19:15, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3012
Tavoitteet
Osaat hahmottaa, mitä vieraanvaraisuudella tarkoitetaan.
Osaat hahmottaa asiakkaan palvelupolun.
Osaat tunnistaa palvelun laadun osatekijät ja laadun merkityksen asiakkaalle ja yrityksen menestymiselle.
Osaat käyttäytyä erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa huomioiden eri kulttuureista tulevat asiakkaat ja heidän odotuksensa, mm. venäläiset asiakkaat.
Sisältö
Mistä vieraanvaraisuus muodostuu?
Mitkä ovat palvelun laadun osatekijät ja mistä laadukas palvelukokemus muodostuu?
Mikä on palvelun laadun merkitys asiakkaalle ja yritykselle?
Miten toimit erilaisissa palvelutilanteissa ja eri kulttuureista tulevien asiakkaiden kanssa?
Opiskelumateriaali
Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu erilaisia oppimistehtäviä ja muutama Teams-luento.
Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä
Kaikki oppimisväylät sovitaan opettajan kanssa opintojakson alkaessa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.
Opiskelijan työmäärä
135 h.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti toimialaa kuvaavia käsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa alan tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti
Tarkempi numeraalinen arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa.