Skip to main content

Business game (5 cr)

Code: BI00DW12-3002

General information


Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

04.09.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Department of Electrical Engineering, Building Services and Material Technology

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

15 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Bioproduct Technology

Teachers

  • Matti Koivisto

Groups

  • BISA21SP
    Bioproduct Technology, full-time studies
  • 27.11.2023 12:30 - 15:30, Yrityspeli BI00DW12-3002

Objective

You are able to recognise the interrelations of business enterprises and participate in a company's business planning.

You are able to apply your professional knowledge and skills in simulated business decision-making situations.

You are able to analyse the activities of an enterprise by making calculations and using statistical data in order to support decision making.

You are able to work as a member of a team in a simulated business competition and make entrepreneurial decisions when pressed for time and having incomplete information.

Content

How does an enterprise operate, and what are the interrelations of different activities?

How to plan, budget, implement and analyse the activities of an enterprise?

How do the competitors behave and how do the decisions of competitors influence the decision-making of the enterprise?

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla käytettävä opintojakson opettajan laatima opiskelumateriaali on kokonaisuudessaan Xamkin oppimisympäristössä.

Yksilölliset oppimisväylät

Mikäli opiskelijalla on riittävän laajaa omakohtaista kokemusta yrittämisestä, hänen on mahdollista suorittaa opintojakso yritystoimintaansa liittyvällä näyttökokeella. Yrityskokemuksen riittävyyden arvioi opintojakson opettaja tapauskohtaisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla käytetään lukuisia yritysesimerkkejä valottamaan tarkasteltavia asioita eri näkökulmista.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso toteutetaan monimuoto-opetuksena, jossa on itsenäisten ja ryhmissä tehtävän opiskelun lisäksi neljä lähiopetuskertaa Savonlinnassa.

Further information

OPINTOJAKSON AIKATAULU VIIKKOTASOLLA ON SEURAAVA:
Viikko 36: Opintojakso alkaa (Lähiopetus - Savonlinna) 3 tuntia
Viikko 37: Opiskelijat ilmoittavat ryhmät ja Kotitehtävän 1 dead line (Learn)
Viikko 38: Pelin 1. kierros (vuosi 1): ohjeet (Lähiopetus - Savonlinna) 3 tuntia
Viikko 39: Pelin vuoden 1 tehtävien palautus (Learn)
Viikko 40: Pelin vuoden 1 tulokset ja vuoden 2 tehtävien anto (Learn)
Viikko 41: Pelin vuoden 2 tehtävien palautus (Learn)
Viikko 42: Pelin vuoden 2 tulokset ja vuoden 3 tehtävien anto (Lähiopetus - Savonlinna) 3 tuntia
Viikko 44: Pelin vuoden 3 tehtävien palautus (Learn)
Viikko 45: Pelin vuoden 3 tulokset ja vuoden 4 tehtävien anto (Learn)
Viikko 46: Projektipelin palautuksen dead line
Viikko 47: Pelin vuoden 4 tehtävien palautus (Learn)
Viikko 48: Pelin vuoden 4 tulokset, kierroksen 5 pelaaminen ja kotitehtävä 2 (Lähiopetus - Savonlinna) 3 h
Viikko 49: Kotitehtävän 2 palautus (Learn)
Viikko 50: Yhteenveto ja tulokset (Learn ja Peppi)

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojaksolla ei ole tenttiä vaan arviointi perustuu henkilökohtaisiin kotitehtäviin ja ryhmätyönä tehtäviin raportteihin.