Business game (5 cr)
Code: BI00DW12-3002
General information
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
04.09.2023 - 22.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Department of Electrical Engineering, Building Services and Material Technology
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Bioproduct Technology
Teachers
- Matti Koivisto
Groups
-
BISA21SPBioproduct Technology, full-time studies
- 27.11.2023 12:30 - 15:30, Yrityspeli BI00DW12-3002
Objective
You are able to recognise the interrelations of business enterprises and participate in a company's business planning.
You are able to apply your professional knowledge and skills in simulated business decision-making situations.
You are able to analyse the activities of an enterprise by making calculations and using statistical data in order to support decision making.
You are able to work as a member of a team in a simulated business competition and make entrepreneurial decisions when pressed for time and having incomplete information.
Content
How does an enterprise operate, and what are the interrelations of different activities?
How to plan, budget, implement and analyse the activities of an enterprise?
How do the competitors behave and how do the decisions of competitors influence the decision-making of the enterprise?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla käytettävä opintojakson opettajan laatima opiskelumateriaali on kokonaisuudessaan Xamkin oppimisympäristössä.
Yksilölliset oppimisväylät
Mikäli opiskelijalla on riittävän laajaa omakohtaista kokemusta yrittämisestä, hänen on mahdollista suorittaa opintojakso yritystoimintaansa liittyvällä näyttökokeella. Yrityskokemuksen riittävyyden arvioi opintojakson opettaja tapauskohtaisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla käytetään lukuisia yritysesimerkkejä valottamaan tarkasteltavia asioita eri näkökulmista.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso toteutetaan monimuoto-opetuksena, jossa on itsenäisten ja ryhmissä tehtävän opiskelun lisäksi neljä lähiopetuskertaa Savonlinnassa.
Further information
OPINTOJAKSON AIKATAULU VIIKKOTASOLLA ON SEURAAVA:
Viikko 36: Opintojakso alkaa (Lähiopetus - Savonlinna) 3 tuntia
Viikko 37: Opiskelijat ilmoittavat ryhmät ja Kotitehtävän 1 dead line (Learn)
Viikko 38: Pelin 1. kierros (vuosi 1): ohjeet (Lähiopetus - Savonlinna) 3 tuntia
Viikko 39: Pelin vuoden 1 tehtävien palautus (Learn)
Viikko 40: Pelin vuoden 1 tulokset ja vuoden 2 tehtävien anto (Learn)
Viikko 41: Pelin vuoden 2 tehtävien palautus (Learn)
Viikko 42: Pelin vuoden 2 tulokset ja vuoden 3 tehtävien anto (Lähiopetus - Savonlinna) 3 tuntia
Viikko 44: Pelin vuoden 3 tehtävien palautus (Learn)
Viikko 45: Pelin vuoden 3 tulokset ja vuoden 4 tehtävien anto (Learn)
Viikko 46: Projektipelin palautuksen dead line
Viikko 47: Pelin vuoden 4 tehtävien palautus (Learn)
Viikko 48: Pelin vuoden 4 tulokset, kierroksen 5 pelaaminen ja kotitehtävä 2 (Lähiopetus - Savonlinna) 3 h
Viikko 49: Kotitehtävän 2 palautus (Learn)
Viikko 50: Yhteenveto ja tulokset (Learn ja Peppi)
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojaksolla ei ole tenttiä vaan arviointi perustuu henkilökohtaisiin kotitehtäviin ja ryhmätyönä tehtäviin raportteihin.