Skip to main content

Implementing client-centred interventions (5 cr)

Code: LI00EH61-3001

General information


Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

02.10.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Sports and Rehabilitation

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Degree Programme in Physical Education

Teachers

  • Tiina Aho

Teacher in charge

Vesa Väänänen

Groups

  • LISA21KP
    Physical Education, full-time studies
  • 03.10.2023 08:30 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (Orientaatio, KAMPUS)
  • 05.10.2023 08:15 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (Coaching, ZOOM)Q
  • 10.10.2023 08:00 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (LUKUPIIRI)
  • 12.10.2023 09:00 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (TEAMS)
  • 17.10.2023 08:00 - 12:00, AsiakaslähtöiNen interventio (LUKUPIIRI)
  • 19.10.2023 08:00 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (Interventiotyöskentely)
  • 31.10.2023 08:00 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (LUKUPIIRI)
  • 02.11.2023 09:00 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (Reflektiopöytä, TEAMS)
  • 07.11.2023 08:00 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (LUKUPIIRI)
  • 09.11.2023 08:00 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (Interventiotyöskentely)
  • 14.11.2023 08:00 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (LUKUPIIRI)
  • 16.11.2023 09:00 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (Reflektiopöytä, KAMPUS)
  • 21.11.2023 08:00 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (LUKUPIIRI)
  • 23.11.2023 08:00 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (Interventiotyöskentely)
  • 28.11.2023 08:00 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (Interventiotyöskentely)
  • 30.11.2023 09:00 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (Reflektiopöytä, TEAMS)
  • 05.12.2023 08:00 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (Interventiotyöskentely)
  • 07.12.2023 08:00 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (Interventiotyöskentely)
  • 12.12.2023 08:45 - 15:00, Asiakaslähtöinen interventio (Reflektiopöytä, KAMPUS tai TEAMS osallistuminen))
  • 14.12.2023 08:00 - 12:00, Asiakaslähtöinen interventio (IOP / itsearviointi)

Objective

You can make observations about the progress of training processes.
You understand how changes in clients' lives affect training processes.
You can deal with problems of training processes and make changes when necessary.
You are able to communicate with clients and support them with client-centred methods and different support methods during the processes.

Content

How to follow the progress of training processes?
How to account for clients' life situations in training processes?
How do you identify and deal with problems in training processes?
What communication methods do you use in supporting and motivating clients?
What support methods can you use during training processes?

Opiskelumateriaali

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin.

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Tentit ja muut määräajat

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Further information

Opintojakso nivoutuu osaksi laajempampaa asiakaslähtöisen intervention teemakokonaisuutta 15 op.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.