Skip to main content

Project management in restoration (5 cr)

Code: RE00EC91-3003

General information


Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

01.01.2024 - 30.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Culture

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 20

Degree programmes

  • Degree Programme in Restoration

Teachers

  • Jari-Pekka Muotio
  • Sanna Pitkäniemi-Toroska
  • Diego Carlozzo

Teacher in charge

Jari-Pekka Muotio

Groups

  • REKV22SP
    Restoration, full-time studies
  • 09.01.2024 09:30 - 13:30, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
  • 15.01.2024 10:00 - 14:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
  • 22.01.2024 10:00 - 14:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
  • 30.01.2024 09:30 - 13:30, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
  • 05.02.2024 10:00 - 14:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
  • 12.02.2024 10:00 - 14:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
  • 19.02.2024 10:00 - 14:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
  • 04.03.2024 12:00 - 16:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
  • 18.03.2024 12:00 - 16:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
  • 25.03.2024 12:00 - 16:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
  • 08.04.2024 12:00 - 16:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
  • 15.04.2024 10:00 - 14:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003

Objective

You learn the restoration process phases.

You know what documentation is required before planning.

You learn how the documentation of damage and protection affect the actual restoration work.

You study the different project management methods.

You know the safety instructions in restoration.

You understand the importance of ethical considerations and the meaning of preservation as part of the planning and execution work.

You are able to plan and record conservation/restoration work.

You are able to find the right solutions to different problems independently, in different situations.

You understand the whole conservation/restoration work process.

Content

How does a building project proceed from documentation to planning and actual restoration?

What kind of project methods are used?

How do building regulations affect restoration?

What to consider in term of occupational safety?

How do you apply different methods and techniques to different conservation/restoration objects?

How to plan conservation/restoration work?

How can analysis and research support your restoration work?

Opiskelumateriaali

Projektityöskentelykirjallisuus: Conservation of furniture, Materials for conservators
Restaurointiraportit
Luentomateriaali
Harjoitustehtävät

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lukujärjestyksen mukainen työskentely.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi

Työhön integroitu oppimisväylä:
Ota yhteyttä opintovastaavaasi eri mahdollisuuksien selvittämiseksi.

TKI ja työelämäyhteistyö

Käytännön esimerkkien yhteydessä tutustuaan työelämässä toteutuneisiin projekteihin

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 t opiskelijan työtä

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Hyväksytysti suoritetut harjoitustehtävät
Arvioidaan: oppimistehtävät ja oppilaan itsereflektio.
Perusteet: asiasisältö, harjoitustehtävien taso ja oppilaan oma arvio oppimisesta.
Aktiivinen osallistuminen opetukseen (80 % läsnäolopakko), ja harjoitustöiden hyväksytty suorittaminen.
Kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1); hylätty