Project management in restoration (5 cr)
Code: RE00EC91-3003
General information
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
01.01.2024 - 30.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Culture
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 20
Degree programmes
- Degree Programme in Restoration
Teachers
- Jari-Pekka Muotio
- Sanna Pitkäniemi-Toroska
- Diego Carlozzo
Teacher in charge
Jari-Pekka Muotio
Groups
-
REKV22SPRestoration, full-time studies
- 09.01.2024 09:30 - 13:30, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
- 15.01.2024 10:00 - 14:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
- 22.01.2024 10:00 - 14:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
- 30.01.2024 09:30 - 13:30, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
- 05.02.2024 10:00 - 14:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
- 12.02.2024 10:00 - 14:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
- 19.02.2024 10:00 - 14:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
- 04.03.2024 12:00 - 16:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
- 18.03.2024 12:00 - 16:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
- 25.03.2024 12:00 - 16:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
- 08.04.2024 12:00 - 16:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
- 15.04.2024 10:00 - 14:00, Restaurointiprojektin hallinta RE00EC91-3003
Objective
You learn the restoration process phases.
You know what documentation is required before planning.
You learn how the documentation of damage and protection affect the actual restoration work.
You study the different project management methods.
You know the safety instructions in restoration.
You understand the importance of ethical considerations and the meaning of preservation as part of the planning and execution work.
You are able to plan and record conservation/restoration work.
You are able to find the right solutions to different problems independently, in different situations.
You understand the whole conservation/restoration work process.
Content
How does a building project proceed from documentation to planning and actual restoration?
What kind of project methods are used?
How do building regulations affect restoration?
What to consider in term of occupational safety?
How do you apply different methods and techniques to different conservation/restoration objects?
How to plan conservation/restoration work?
How can analysis and research support your restoration work?
Opiskelumateriaali
Projektityöskentelykirjallisuus: Conservation of furniture, Materials for conservators
Restaurointiraportit
Luentomateriaali
Harjoitustehtävät
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lukujärjestyksen mukainen työskentely.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
Työhön integroitu oppimisväylä:
Ota yhteyttä opintovastaavaasi eri mahdollisuuksien selvittämiseksi.
TKI ja työelämäyhteistyö
Käytännön esimerkkien yhteydessä tutustuaan työelämässä toteutuneisiin projekteihin
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 t opiskelijan työtä
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Hyväksytysti suoritetut harjoitustehtävät
Arvioidaan: oppimistehtävät ja oppilaan itsereflektio.
Perusteet: asiasisältö, harjoitustehtävien taso ja oppilaan oma arvio oppimisesta.
Aktiivinen osallistuminen opetukseen (80 % läsnäolopakko), ja harjoitustöiden hyväksytty suorittaminen.
Kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1); hylätty