Skip to main content

Counselling and participation (5 cr)

Code: SO00CU97-3031

General information


Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

15.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care, Mikkeli

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 50

Degree programmes

  • Degree Programme in Social Services

Teachers

  • Seija Nissinen
  • Kati Vapalahti

Teacher in charge

Kati Vapalahti

Groups

  • SOMI24KM
    Social Services, part-time studies
  • 02.09.2024 08:00 - 12:00, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031
  • 02.09.2024 12:45 - 15:45, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031
  • 03.09.2024 08:00 - 12:00, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031
  • 17.09.2024 09:00 - 12:00, Ohjaus ja osallisuus AV00DF72-3009, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031
  • 23.09.2024 12:30 - 16:00, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031
  • 24.09.2024 08:00 - 12:00, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031
  • 25.09.2024 12:00 - 16:00, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031
  • 15.10.2024 08:00 - 12:00, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031
  • 16.10.2024 09:00 - 14:00, Sosiaalialan vuorovaikutusosaaminen SO00AD20-3032, Eettinen asiakastyö SO00DT99-3016, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031

Objective

You are able to plan, implement and evaluate target-oriented counselling by supporting clients' involvement and sense of community.
You know group dynamic models and are able to identify the phenomena related to them.
You are able to apply the principles and methods of social pedagogics and socio-cultural animation.
You understand the process of the client work and the meaning of case management.
You are able to reflect your own strengths and development challenges as a counselor.

Content

How can clients' involvement and sense of community be supported according to the plan in a target-oriented way?
What kind of group dynamic models and phenomena exist?
How can you apply the principles and methods of social pedagogics and socio-cultural animation in different social work environments?
What kind of stages do the client processes involve?
What kind of reflection methods can you use for developing your own work as a counsellor?

Location and time

Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti tekemällä Moodlen oppimistehtävät, joihin sisältyy ohjausharjoitteita. Ohjausharjoitteet tehdään todellisissa sosiaalialan työtehtävissä ja opiskelija etsii itse työelämäpaikan.

Opiskelumateriaali

Opintojakson Learn -alustalla esitettävä materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakson suoritukseen kuuluu lähiopetukseen osallistuminen Mikkelin Kampuksella. Lisäksi Ryhmien ohjaus -tehtävän tekeminen ja Asiakasprosessi ja palveluohjaus -teemaan liittyvä tehtävä. Lisäksi toteutukseen kuuluu ennakkotehtävä, joka lähetetään opiskelijoille viikolla 33.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet sosiaalialan työssä, jossa voi saavuttaa opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamisen, voit suorittaa opintojakson työhön integroituna erillisen tehtävän pohjalta.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Voit opiskella vastaavan toteutuksen aikaisemman ryhmän mukana.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson oppimistehtävät ovat soveltavia työelämässä toteutettavia/ työelämäläheisiä tehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Toteutukseen ei sisälly tenttiä.

Opiskelijan työmäärä

135 työtuntia

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi

a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.

b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä.

c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.

d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.