Counselling and participation (5 cr)
Code: SO00CU97-3031
General information
- Enrollment
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
15.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Seija Nissinen
- Kati Vapalahti
- Teacher in charge
- Kati Vapalahti
- Groups
-
SOMI24KMSocial Services, part-time studies
- Course
- SO00CU97
Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 34 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 02.09.2024 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031 |
A124
Teorialuokka
|
Mon 02.09.2024 time 12:45 - 15:45 (3 h 0 min) |
Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031 |
D127
Teorialuokka
|
Tue 03.09.2024 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031 |
A246
Teorialuokka
|
Tue 17.09.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Ohjaus ja osallisuus AV00DF72-3009, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031 |
Palvelujen ja tuen tarpeiden arviointi sosiaaliohjauksessa -webinaari
|
Mon 23.09.2024 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031 |
D128
Teorialuokka
|
Tue 24.09.2024 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031 |
A245
Teorialuokka
|
Wed 25.09.2024 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031 |
D128
Teorialuokka
|
Tue 15.10.2024 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031 |
D127
Teorialuokka
|
Wed 16.10.2024 time 09:00 - 14:00 (5 h 0 min) |
Sosiaalialan vuorovaikutusosaaminen SO00AD20-3032, Eettinen asiakastyö SO00DT99-3016, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3031 |
D127
Teorialuokka
|
Objective
You are able to plan, implement and evaluate target-oriented counselling by supporting clients' involvement and sense of community.
You know group dynamic models and are able to identify the phenomena related to them.
You are able to apply the principles and methods of social pedagogics and socio-cultural animation.
You understand the process of the client work and the meaning of case management.
You are able to reflect your own strengths and development challenges as a counselor.
Content
How can clients' involvement and sense of community be supported according to the plan in a target-oriented way?
What kind of group dynamic models and phenomena exist?
How can you apply the principles and methods of social pedagogics and socio-cultural animation in different social work environments?
What kind of stages do the client processes involve?
What kind of reflection methods can you use for developing your own work as a counsellor?
Course material
Opintojakson Learn -alustalla esitettävä materiaali.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakson suoritukseen kuuluu lähiopetukseen osallistuminen Mikkelin Kampuksella. Lisäksi Ryhmien ohjaus -tehtävän tekeminen ja Asiakasprosessi ja palveluohjaus -teemaan liittyvä tehtävä. Lisäksi toteutukseen kuuluu ennakkotehtävä, joka lähetetään opiskelijoille viikolla 33.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet sosiaalialan työssä, jossa voi saavuttaa opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamisen, voit suorittaa opintojakson työhön integroituna erillisen tehtävän pohjalta.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Voit opiskella vastaavan toteutuksen aikaisemman ryhmän mukana.
RDI and work-related cooperation
Opintojakson oppimistehtävät ovat soveltavia työelämässä toteutettavia/ työelämäläheisiä tehtäviä.
Timing of exams and assignments
Toteutukseen ei sisälly tenttiä.
Student workload
135 työtuntia
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.